כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
להכניס את הצלב האדום

נשיא הפרלמנט האוסטרי מעניק רוח גבית למשפחות החטופים

נציגי משפחות החטופים והנעדרים הגיעו לוינה לסבב פגישות עם בכירי האו"ם עם קריאה ברורה: "הפעילו כל מנוף לחץ אפשרי בכדי לשחרר מיד את החטופים והנעדרים". המשלחת הסתיימה בעצרת תמיכה גדולה בשיתוף עם הקהילה היהודית ונציגי הממשל האוסטרי

נשיא הפרלמנט האוסטרי מעניק רוח גבית למשפחות החטופים
הפגנה באוסטריה למען ישראל צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים

משפחות החטופים והנעדרים ממשיכות במסע ההסברה והפעלת הלחץ הדיפלומטי: היום (ה') משלחת מיוחדת הגיעה אל וינה וערכה סבב של פגישות עם בכירים ממוסדות האו"ם באוסטריה ובכירי הפרלמנט האוסטרי. המשלחת יצאה בקריאה ברורה למנכ"לית האו"ם ונשיא הפרלמנט האוסטרי: הפעילו כל מנוף לחץ אפשרי בכדי לשחרר מיד את החטופים והנעדרים ותפעלו להכנסת הצלב האדם לרצועה ולהעברת תרופות לחטופים שמתוכם, חולים רבים במחלות קשות שהיעדר הטיפול ההולם בהן מסכן חיים באופן מיידי.

במשלחת השתתפו אלי אלבג, אבא של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה מבסיסה, סשה ארייב, אחות של התצפיתנית קרינה שנחטפה גם היא וטל ישרון נציג משפחת הרן, שוהם, קיפניס ואביגדורי. ישרון מייצג 12 בני משפחה ש-3 מהם נרצחו (אבשלום הרן, לילך ואביתר קיפני), 2 מהן שוחררו (יהודית ונטליה רענן) ו-5 מהם עדיין בשבי: שרון ונועם אביגדורי, שרון הרן, טל ועדי שוהם וילדיהם הקטנים נווה (8) ויהל (3) שוהם.

המשלחת הסתיימה בעצרת תמיכה גדולה בשיתוף עם הקהילה היהודית ונציגי הממשל האוסטרי. לאחר התקיימה פגישה בבית שגריר ישראל באוסטריה דוד רוט יחד עם עוד 25 שגרירים ממדינות שונות בעולם.

סשה ארייב, אחות של התצפיתנית קרינה ארייב שנחטפה מבסיסה הוסיפה: "ראינו בסרטון שאחותי פצועה ואנחנו לא יודעים אפילו אם היא עדיין בחיים. אני מבקשת ממכם לעשות כל מה שאתם יכולים בשביל להפעיל לחץ ולהכניס את הצלב האדום. אסור לעשות הבחנה בין חיילים, אזרחים או כאלו עם אזרחות זרה בקרב החטופים. החמאס מבצע פשע נגד האנושות. היום זה נגד היהודים, מחר זה יכול להתפשט גם במקומות אחרים".

אלי אלבג, אבא של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה מבסיסה פנה ישירות לגאדה פתחי וואלי, מנכ"לית האו"ם בוינה ממוצא מצרי: "ביתי לירי היא רק בת 18, היא אחת מ-242 החטופים, אנשים חפים מפשע וביניהם נשים וילדים, החל מגיל 9 חודשים ועד גיל 85. בתור מצרית את מכירה היטב את המצב עם חמאס. מצרים בשלום עם ישראל ואני מאמין שרק היא יכולה לעזור לנו, לא קטאר או אף אחד אחר. זו בקשתי האישית אליך - עזרי לנו להחזיר את ילדינו הביתה. אנחנו צריכים לעצור את זה עכשיו וגם לשחרר את עזה מהחמאס".

מנכ"לית משרד האו"ם בווינה, גב' גאדה פתחי וואלי: "האו"ם מגנה בחריפות את הפיגוע שנעשה ב-7 לאוקטובר. ליבי עם אלו שאיבדו את יקיריהם במתקפה האימתנית ועם משפחות החטופים והנעדרים. יש לשחררם מיד וללא תנאים - זו עמדת האו"ם. אני מבקשת מכם להצטרף לקריאה להפסקת אש. גם אנחנו איבדנו 70 עמיתים של אונר"א במהלך המתקפה הנוראית. כמצרית, אני יודעת בוודאות שממשלת מצרים עושה כל שביכולתה לעזור לשחרור החטופים".

נשיא הפרלמנט האוסטרי, מר וולפגנג סובוטקה הצהיר: "ביכולתנו לדבר עם הצלב האדום וללחוץ להכנסת תרופות לחטופים. אפנה באופן אישי לנשיאת הצלב האדום ואקדם את הנושא הזה".

מטה משפחות החטופים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד