ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
רוצים להתמקד ביום שאחרי

ארה"ב רוצה לתכנן עם מדינות ערב את הממשל בעזה לאחר המלחמה

עוזרת מזכירת המדינה של ארה"ב לענייני המזרח הקרוב, הייתה באזור לקראת ביקורו של בלינקן היום בישראל, ודנה בין היתר על תוכניות עתידיות לעזה. בלינקן אמר, "אנחנו צריכים להתמקד ביום שאחרי"

ארה"ב רוצה לתכנן עם מדינות ערב את הממשל בעזה לאחר המלחמה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ואנשיו, משוחחים עם עמיתיהם במדינות ערב על תוכניות לשלוט בעזה לאחר שישראל תסיים את הפעילות הצבאית שם, כך על פי אנשים שמכירים את השיחות ושוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

גורמים רשמיים המעורבים בשיחות אומרים שמוקדם מדי לדון בפרטים, ואנליסטים מבחוץ אינם רואים תוכנית מדויקת לניהול עזה כאפשרית כרגע, אך הנושא צפוי לעלות במהלך ביקורו הקרוב של בלינקן באזור.

בלינקן יבקר היום בישראל לפגישות עם בכירים בממשלה וצפוי להגיע גם לירדן. עוזרת מזכירת המדינה של ארה"ב לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, הייתה באזור לקראת ביקורו של בלינקן, ודנה בין היתר על תוכניות עתידיות לעזה.

לפני הטיסה ביום חמישי לארץ, בלינקן אמר, "אנחנו צריכים להתמקד ביום שאחרי, ולכן בשיחות שננהל במהלך סוף השבוע הזה, אני רוצה לראות איך אנחנו יכולים להגיע עם הזמן לשתי מדינות לשני עמים".

גורמים רשמיים המכירים את הדיונים המוקדמים, מדגישים כי אין עדיין תוכנית הנתמכת על ידי וושינגטון. אפשרות אחת היא תקופה שבה עזה מנוהלת על ידי כוח רב לאומי מהאזור.

"אני חושב שארה"ב תצטרך לקבל את זה שקטאר, טורקיה, מצרים וירדן ימלאו תפקיד מפתח", אמר טוקה נוסאייראט, מנהל אסטרטגיה בתוכנית המזרח התיכון של המועצה האטלנטית.

אפשרות נוספת תהיה לשכנע מדינות ערב שחתמו על הסכמי שלום או הסכמי נורמליזציה עם ישראל לספק או לפקח על כוח ביטחון לעזה. אבל זה ידרוש מדינה או ארגון כלשהו שיקח אחריות מינהלית ולפקח על הביטחון - בעצם כוח שמירת שלום בינלאומי.

קטאר חמאס עזה ארצות הברית מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד