כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסלמה בצפון

אסד הסכים לשלוח מערכת טילים רוסית לחיזבאללה

לארה"ב יש מידע מודיעיני שנשיא סוריה הסכים לספק לחיזבאללה מערכת טילי קרקע-אוויר מתוצרת רוסית, ועל כח וגנר הוטל לבצע את המסירה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מערכת חץ, משרד הביטחון

לארה"ב יש מידע מודיעיני שנשיא סוריה בשאר אל-אסד הסכים לספק לארגון חיזבאללה מערכת הגנה מפני טילים מתוצרת רוסית, כך לפי שני מקורות ששוחחו עם ה-CNN.

על פי הדיווח, על ארגון שכירי החרב הרוסי וגנר, הפועל בסוריה, הוטל ביצוע משלוח מערכת טילי הקרקע-אוויר SA-22. לא ברור אם הוא כבר נמסר או עד כמה הוא קרוב להימסר. המערכת סופקה במקור על ידי רוסיה לממשלת סוריה, כך מסרו המקורות.

אחד המקורות אמר שארה"ב עקבה אחר התנועה האחרונה של מערכת הטילים. המקור השני אמר שההערכה האמריקנית התבססה בחלקה על מידע מודיעיני שהושג בהאזנה לדיונים בין אסד, כח וגנר וחיזבאללה על מסירת המערכת.

כזכור לוחמי וגנר וחיזבאללה פעלו שניהם בסוריה במשך שנים, לצד הכוחות הרוסים והסוריים כדי לחזק את משטר אסד מול האופוזיציה הסורית. אך חיזבאללה החל להוציא את לוחמיו החוצה בשנים האחרונות, מקור שלישי שמכיר את המודיעין המערבי אמר ל-CNN שיש עדויות לשיתוף פעולה גובר בין חיזבאללה לוגנר בסוריה.

האפשרות שלחיזבאללה תהיה בקרוב מערכת הגנה אווירית חדשה מגיעה על רקע החשש שנסראללה שוקל לפתוח חזית חדשה במלחמה של ישראל עם חמאס, בגבולה הצפוני של ישראל. ארה"ב הזהירה שוב ושוב את חיזבאללה וקבוצות אחרות הנתמכות על ידי איראן להימנע מהסכסוך והציבה נושאות מטוסים וחיילים באזור כדי לנסות להרתיע מפני הסלמה אפשרית.

לא ברור כמה השפעה הייתה לרוסיה על ההחלטה לספק את המערכת לחיזבאללה. מאז מותו של מנהיג וגנר יבגני פריגוז'ין באוגוסט, בקרמלין קלטו את שכירי החרב של וגנר ואת נכסי הארגון.

חיזבאללה סוריה בשאר אסד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד