ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בסיסים איראנים הותקפו

דיווח: ישראל הפסיקה לעדכן את רוסיה לפני תקיפות בסוריה

ישראל הפציצה מספר מתקנים של צבא סוריה מאז ה-7 באוקטובר והפסיקה לעדכן את רוסיה במסגרת התיאום כפי שהיה מקובל בעבר. בתקיפה נהרגו יותר מ-12 חיילים וקצינים סורים, מטוסי קרב ישראליים פגעו גם במכ"מי מעקב אווירי במתקן סמוך

דיווח: ישראל הפסיקה לעדכן את רוסיה לפני תקיפות בסוריה
תקיפה ישראלית בסוריה

מאז ה-7 באוקטובר הגבירה ישראל את התקיפות נגד מיליציות הנתמכות על ידי איראן בסוריה שהתקרבו לגבול הישראלי.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'בלומברג' ישראל כבר לא תמיד מזהירה את רוסיה מראש לגבי התקפות בשטח סוריה.

השינוי יחד עם התקיפות המוגברות, מחמירים את היחסים הבעייתיים בין ישראל לרוסיה מאז שפוטין חבר לאיראן.

על פי הדיווח, קיימת סכנה שסוריה תופיע כחזית חדשה במלחמת ישראל-חמאס, מצב שארצות הברית ובעלות בריתה האזוריות מנסות למנוע. המתיחות כבר גבוהה בגבול ישראל עם לבנון.

בעשור האחרון הפכה סוריה לזירת קרב עולמית. לארה"ב יש שם כמעט 1,000 חיילים כדי להתמודד עם קיצונים איסלאמיסטים וטורקיה נלחמת בקבוצות כורדיות בצפון. איראן ורוסיה, מסייעות לנשיא בשאר אל-אסד להישאר בשלטון. מאות אלפי בני אדם נהרגו, ומיליונים נאלצו לברוח.

ב-30 באוקטובר הפציצו מטוסי קרב ישראלים בסיס צבאי סורי במחוז דרעא הדרומי. זאת לאחר שישראל הפילה כרוזים המזהירים את הכוחות הסוריים מפני מתן אפשרות לאיראן ושלוחיה לפעול בסמוך לגבול עם ישראל.

חמישה ימים קודם לכן, ישראל תקפה מחסן נשק בבסיס סורי גדול בדרום, שבו היו קצינים ופעילים איראנים ואנשי חיזבאללה עם כוחות סוריים. בתקיפה נהרגו יותר מ-12 חיילים וקצינים סורים, מטוסי קרב ישראליים פגעו גם במכ"מי מעקב אווירי במתקן סמוך. על פי הדיווח, ישראל לא הודיעה לרוסיה מראש על התקיפות.

ובשלושת השבועות האחרונים, ישראל פגעה בשני שדות התעופה המרכזיים של סוריה בדמשק ובחאלב מספר פעמים, הפסיקה את פעילותם ואילצה מטוסים אזרחיים לנחות במקום זאת בבסיס האוויר הרוסי על חוף הים התיכון של סוריה.

איראן רוסיה סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד