ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נפגש עם ראש הממשלה ונשיא המדינה

בלינקן שוב בישראל: צפה בזוועות החמאס

נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי בפעם השלישית מפרוץ המלחמה: "אתה חבר יקר, אנחנו מעריכים זאת, ומכבדים זאת" | ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן: "תמיד טוב לראותך, גם בימים הקשים"

בלינקן שוב בישראל: צפה בזוועות החמאס
הנשיא הרצוג עם השר בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש היום (שישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בקריה בתל-אביב. זוהי פגישתם השלישית מתחילת המלחמה, אשר מטרתה לקדם באופן מיידי את השבתם של החטופים השבויים בידי ארגון הטרור חמאס, ארצה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לאורחו: "ברוך הבא, אדוני מזכיר המדינה, אתה חבר יקר, אנחנו מעריכים זאת, ומכבדים זאת, ואני רוצה לשבח אותך מכל הלב בשם עם ישראל, על הרוח המוסרית שלך, על הנאומים המדהימים שלך - במיוחד על הנאום בסנאט, שהציג את התמונה הברורה ואת האמת לאמיתה באשר לגורלם של בני הערובה, באשר לטרגדיה שפקדה את עמנו, וכמובן באשר לזכותם הטבעית של הישראלים להגן על עצמם".

הרצוג מציג לבלינקן את הכרוז שפיזר צה"ל ברצועה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

הרצוג ציין בפניו, "אנחנו שומעים מבחוץ את הפגנת משפחות החטופים - ליבנו יוצא אליהם, אנחנו מבינים אותם, ואנחנו רוצים בשחרורם המיידי. לבסוף, אני רוצה לומר משהו באשר למשפט ההומניטרי והבינלאומי שמדינת ישראל מצייתת לו; זהו עלון, שאנו מפיצים לאזרחי עזה, על פי כללי המשפט הבינלאומי, בו התרענו מראש לאזרחים ברצועת עזה, גם לפני ג'בליה, שעליהם להתפנות מהאזור, מאחר ויש לנו הזכות להגנה עצמית, אנחנו רוצים שתעזבו את המקום בו מצויים טילים, ורובים, ופצצות ומרגמות, ומהמקום שבו בוצעו תקיפות מזעזעות. תעזבו, כדי שנוכל לפעול לפי החוק הבינלאומי ולהגן על אנשינו . כ-6 מיליון הודעות קוליות, כ-4 מיליון הודעות טקסט, וכ-1.2 מיליון חוברות ושיחות טלפון נוספות. הנתונים האלו מדברים בעד עצמם - אנו מגנים על האזרחים המתפנים לאזור בטוח, נותנים להם את הסיוע ההומניטרי הנכון והדרוש ומאפשרים לנו להגן על עצמנו".

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן אמר בפגישתם: "תודה לך אדוני הנשיא, תמיד טוב לחזור לישראל. אלו ימים קשים, אבל אנחנו כאן כפי שהיינו וכפי שנמשיך להיות - בסולידריות עם ישראל. אנו עומדים איתנים באמירה שיש לישראל לא רק את הזכות, אלא גם החובה להגן על עצמה ולעשות כל שאפשר כדי לוודא שה-7 באוקטובר 2023 לא יחזור על עצמו".

"יחד עם זאת", הוסיף השר בלינקן, "כפי שהבהרת זה עתה, חשובה גם הדרך בה ישראל עושה את זה. וחשוב מאוד שבכל הנוגע להגנה על אזרחים, הנקלעים לאש של חמאס, נעשה הכל כדי להגן עליהם ולסייע למי שנזקק לכך, ושאינו נמצא שם ושאינו אחראי למה שקרה ב-7 באוקטובר. על כך אנחנו עובדים על ביחד. יש לנו נחישות משותפת והנחישות הזו לא תתערער. גם אנחנו חושבים כל רגע על בני הערובה שלנו - כל כך הרבה ישראלים, אמריקאים, אזרחים נוספים - אנחנו נחושים לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב אותם בבטחה כדי להחזיר אותם למשפחותיהם וליקיריהם. תודה".

מוקדם יותר, נועדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני בארבע עיניים, וכעת מתקיימת פגישה מורחבת יחד עם חברי קבינט המלחמה.

בפתח הפגישה המורחבת ראש הממשלה נתניהו הציג למזכיר המדינה בלינקן ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה"ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

בפגישה המורחבת משתתפים, בין היתר, מהצד הישראלי: חברי הקבינט המצומצם - שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ח"כ אריה דרעי, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל והיועץ המדיני אופיר פלק.

מהצד האמריקאי השתתפו: עוזרת מזכיר המדינה בנושא המזה"ת ברברה ליף, היועץ המדיני דרק קולט, השליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזה"ת דיוויד סטרפילד ושגריר ארה"ב בישראל המיועד ג'ק לו.

יצחק הרצוג אנתוני בלינקן בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד