ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מינוי הזוי

איראן מונתה לראש הפורום החברתי במועצת זכויות האדם באו"ם

איראן מונתה לראש הפורום החברתי במועצת זכויות האדם באו"ם, זאת על אף התמיכה המוחלטת בחמאס במאבק נגד ישראל. קריאה לבטל את המינוי: "הגיע הזמן שכל הדמוקרטיות באו"ם יפסיקו לתת לגיטימציה למשטרים רצחניים"

איראן מונתה לראש הפורום החברתי במועצת זכויות האדם באו"ם
שריפת דגל ישראל באיראן צילום: מתוך הסרטון

בעוד האיראנים חוגגים את הטבח של חמאס באזרחי ישראל בשמחת תורה, מונתה איראן לראש הפורום החברתי של מועצת זכויות האדם באו"ם כנציגת אסיה.

בעקבות המינוי הבעייתי במיוחד הזה, 90 אלף איש חתמו על עצומה עולמית שיזם ארגון UN Watch בראשות הלל נוייר, הקוראת לביטול המינוי של איראן.

במכתב של נוייר שפורסם ב"ווינט" נכתב: "הגיע הזמן שכל הדמוקרטיות באו"ם יפסיקו לתת לגיטימציה למשטרים רצחניים, תוך הפרת העקרונות המכוננים של הגוף העולמי, ובמקום זאת להתחיל להטיל דין וחשבון על העבריינים".

עוד הוסיף: "מותה באחרונה של ארמיטה ג'רוואנד בת ה-16, לאחר שהותקפה ברכבת התחתית על ידי משטרת המוסר האיראנית על כך שלא לבשה חיג'אב, הוא תזכורת לכך שמדובר במשטר אכזרי שאינו שייך לשום גוף לזכויות אדם של האו"ם, שלא לדבר על כיסא".

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה מירב אילון שחר אמרה: "העמדת הנציג האיראני בראש הפורום של מועצת זכויות האדם היא עלבון לעשרות אלפי איראנים, ישראלים ואחרים חפים מפשע מרחבי העולם - כל קורבנות המשטר האיראני ושלוחיו הטרוריסטים. אף מדינה או חברה שמכבדת זכויות אדם לא צריכה לשבת בפורום החברתי ולתת לגיטימציה לנותני החסות העיקריים של הטרור העולמי ובמיוחד החמאס".

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד