כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במוסד תקפו

ראש המוסד לשעבר: "הפסקת אש אינה בקלפים, הפוגה הומניטרית כן"

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן סיפר על הניסיונות להחזרת החטופים: "מדינת ישראל עושה הכול, הלחץ שאנחנו מפעילים ברצועה מסייע", אמר. לדבריו, "כל פעילותו בקטר ובגזרת החטופים מתואמת עם ראש המוסד הנוכחי דדי ברנע". במוסד תקפו אחרי הריאיון: "יש רק ציר רשמי אחד שמנהל את שחרור החטופים"

ראש המוסד לשעבר: "הפסקת אש אינה בקלפים, הפוגה הומניטרית כן"
יוסי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן שמונה להיות השליח ל"משימות מיוחדות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצ"ש) בריאיון ל'חדשות 12', לניסיונות להחזרת החטופים.

כהן אמר: "יכול להיות שנצטרך עזרה בין-לאומית נוספת. מדינת ישראל עושה הכול כדי להחזיר אותם".

לדבריו, "המצב הזה של כמות גדולה מאוד של חטופים, זה מצב שלא הכרנו קודם. הגופים כולם עושים מאמץ בלתי רגיל להשיב את כולם הבית מיד. אני חושב שאנחנו קרובים יותר היום עם גיבוש תמונת מודיעין על סוגיות הרות גורל שהיו איתנו בעבר - מי נמצא בעזה ומי בישראל".

ראש המוסד לשעבר סיפר בנוסף כי פעילות צה"ל בעזה מסייעת לשחרור החטופים. "המאמץ הוא להחזיר את כולם בכל דרך אפשרית", הסביר, "הלחץ שאנחנו מפעילים על הטרוריסטים שוכני הבונקרים, כולל עד הגעה לראשו של יחיא סינוואר, מסייע מאוד ביכולות שלנו לשחרור האזרחים".

"מאמץ מודיעיני עשוי להוביל לשני דברים מאוד חשובים", המשיך כהן, "עסקה שקרתה בתיווך, כמו שחרור שתי החטופות האמריקניות, ומבצע, כמו זה שהיה להשבתה של החיילת אורי מגידיש. אלה דברים שקורים על בסיס מודיעין".

הוא הוסיף: "אני מקווה מאוד שנראה עוד דברים כאלה. חיילי צה"ל ברצועה מחפשים ומונחים לחפש ולראות האם יש קצות חוט". 

כהן פירט על המגעים שמתנהלים עם הגורמים האזוריים: "הם אומרים לישראל: 'בואו נסכם על הפסקת אש וייתכן ושם יעלו הזדמנויות למשא ומתן'. אנחנו אומרים שלא תהיה הפסקת אש ואני מאוד מקווה שהקבינט ימשיך בעמדה שהפסקת אש לא תיתכן בעת הנוכחית".

עם זאת, כהן סיפר כי הפוגות הומניטריות בלחימה יכולות להתאפשר, בתמורה להחזרת החטופים: "יכולות להיות הפוגות מצומצמות. אנחנו צריכים להיות נחושים במה שחשוב לנו".

כהן נשאל על סוגיית האחריות לאירוע, והשיב כי זה לא הזמן המתאים לדון בהחלפת ההנהגה. "זה צריך להיות נידון בהמשך הדרך, אחרי המלחמה אנחנו נדון בכל מה שצריך", אמר.

כהן טען בנוסף כי, "כל פעילותו בקטר ובגזרת החטופים מתואמת עם ראש המוסד הנוכחי דדי ברנע".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד: "יש רק ציר רשמי אחד שמנהל את שחרור החטופים. כל גורם אחר הטוען שיש לו קשר לכך אינו מוסמך לעשות זאת".

מלחמת חרבות ברזל יוסי כהן דדי ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד