כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בפעם הראשונה מזה עשרות שנים

אוסטריה מגדילה את התשלומים לניצולי שואה

אוסטריה מגדילה את התשלומים לניצולי שואה בפעם הראשונה מזה עשרות שנים. כ-2,500 ניצולים יקבלו השנה סכום של 5,000 אירו. הארגון הבהיר כי החלטה זו התקבלה הרבה לפני תחילת מלחמת ישראל-חמאס ואינה קשורה מבחינת העיתוי למלחמה

אוסטריה מגדילה את התשלומים לניצולי שואה
מחנה עבודה נאצי. אילוסטרציה צילום: pixabay

לראשונה מזה יותר מ-20 שנה, ממשלת אוסטריה הסכימה לשלם לכל ניצול שואה אוסטרי שבחיים, תשלום נוסף של כ-5,000 יורו בשנת 2023.

ההחלטה, שתשפיע על כ-2,500 ניצולים החיים ברחבי העולם, באה בעקבות דיונים נרחבים בין הוועידה לתביעות יהודיות נגד גרמניה ומשרד האוצר האוסטרי. סך התשלום הוא 12.5 מיליון יורו.

רוב הניצולים האוסטרים חיים בארצות הברית ובישראל, אך גם בבריטניה, אוסטרליה, קנדה, דרום אמריקה וכמה מדינות במערב אירופה. ועידת התביעות כבר מעניקה תשלומי פנסיה חודשיים.

הארגון הבהיר כי החלטה זו התקבלה הרבה לפני תחילת מלחמת ישראל-חמאס ואינה קשורה מבחינה עיתוי לסכסוך.

לפני מלחמת העולם השנייה, אוסטריה הייתה ביתם של כ-192,000 יהודים, על פי המוזיאון האמריקאי לזכר השואה. עד 1939 נמלטו מאוסטריה כ-135,000 יהודים, שב-1938 סופחה לגרמניה הנאצית. כ-65,000 יהודים ממוצא אוסטרי נרצחו בשואה.

גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות, כינה את ההחלטה "פריצת דרך מהותית עם ממשלת אוסטריה". התשלומים ינוהלו באמצעות הקרן הלאומית של אוסטריה לקורבנות הנציונל-סוציאליזם.

"ניצולי שואה אוסטריים החיים ברחבי העולם ראויים להכרה זו", אמר גרג שניידר, סגן נשיא של ועידת התביעות, בהצהרה לעיתונות.

ניצולי שואה נאצים אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד