כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כבר לפני שנתיים

הח"כ ביקש להכיר במורדים מתימן כארגון טרור - והמנהיגים התעלמו

‏חבר הכנסת לשעבר צביקה האוזר פנה כבר לפני שנתיים לראשי קואליציית בנט-לפיד בבקשה להכריז על המורדים מתימן כארגון טרור - אך לא זכה למענה

הח"כ ביקש להכיר במורדים מתימן כארגון טרור - והמנהיגים התעלמו
דובר המורדים הח'ותים צילום: סוכנות הידיעות תסנים האיראנית

לפני פחות משנתיים יזם ח"כ צבי האוזר הכרזה על המורדים החות'ים בתימן שמשגרים בימים אלה טילים וכטב"מים לישראל כארגון טרור, אך לא זכה למענה מממשלת בנט-לפיד, כך חשפו כתבי "כאן 11" רועי קייס ומיכאל שמש.

הרקע לבקשה זו הוא שבינואר 2022 החות'ים שיגרו טילים לעבר אבו דאבי שבאיחוד האמירויות. בעקבות המתקפה האוזר שלח מכתב לשלושה אישים, ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, שר החוץ דאז, יאיר לפיד, ושר הביטחון דאז, בני גנץ.

במכתב הסביר האוזר בצורה מפורטת את האיום שהחות'ים מהווים למזרח התיכון כולו, את התמיכה שהם מקבלים מאיראן, את ארסנל הנשק הגדול שלהם ואת עוינותם לישראל.

האוזר קרא להכריז על החות'ים כארגון טרור מאחר וישראל מבקשת להוות ראש חוץ במלחמה בטרור במזרח התיכון, מה שעשוי להוביל מדינות וגורמים נוספים להכרזה דומה ודה פקטו, לפגוע בארגון ובניסיונות של איראן להתבסס באזור ולערער את היציבות בו. עד היום לא התקבל מענה בנושא.

מקורות שמכירים את הנושא התגובה כי שר הביטחון לשעבר, בני גנץ ובכירי מערכת הביטחון היו סבורים בזמנו שאין צורך להסיט משאבים לעניין ההכרזה. אמנם לא הכירו בחות'ים כארגון טרור, אבל הפנו משאבים לפקח עליהם.

בני גנץ יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד