י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעניות ובדמעות

מזעזע: אבא טס כדי לסייע לאלמנה וחזר בארון קבורה

הוא היה איש חסד עם לב ענק ונסע לניכר לגייס צדקה ליתומי משפחת בעלי תשובה • באותו יום בו היה אמור לחזור נורא הוא קיבל דום לב ונפטר. רחוק מהבית, רחוק מהמשפחה • בתו הכלה היתומה מתכוננת לנישואיה בעניות ובדמעות קורעות – חייבים לעזור לה

טיסה גורלית
טיסה גורלית צילום: freepik

למרות הזמן שעבר, עדיין הצער והיתמות מלווה את היתומים כל רגע וכל שנייה. אבא שלהם נסע לארצות הברית כדי לסייע לאלמנה ויתומים מבית שמש, ולא ידע שאחרי הנסיעה הזו גם הילדים שלו יהיו יתומים.
"לעולם לא אשכח את הטלפונים ההיסטריים של אמא" מספרת הכלה. "הייתי ילדה קטנה ממש והמתח והפחד נכנסו לי לעצמות.

רבקה מתחננת שנעזור לה להינשא בכבוד. לא נשאיר אותה לבד >>> 

אבא היה אמור לעלות על טיסה חזור אחר הצהריים, ומהבוקר הוא לא ענה בפלאפון. אמא התקשרה אליו שוב ושוב ושוב, ניסתה להשיג את המשפחה שמארחת אותו – גם שם לא ענו לה... היא הסתובבה מקיר לקיר בבית, נראית כמו רוח רפאים, חזרנו מהלימודים והיא לא שמה לב שאין ארוחת צהרים מוכנה... היא בכתה שעות עד שבערב מישהו הרים סוף סוף בפלאפון של אבא – אבל זה לא היה הוא. הוא נפטר. אי אפשר לתאר עד כמה החיים שלנו התנפצו."

חצי שנה אחר כך נולד היתום התשיעי, תינוק שלא זכה אפילו לחיבוק אחד מאבא שלו.

אמא נלחמה כמו לביאה כדי לגדל את היתומים. להכניס את הילדים לישיבות טובות, לשמור על חיוך כשבפנים הכל שורף. אינספור התמודדויות מתישות, צמתים שבהם הצער מאיים לקרוע את הלב. כל בר מצווה, כל שידוך שנסגר, כל חתונה היו בשבילה פרויקט ענק גם בפן הרגשי וגם הכספי.

"עכשיו כשאני כלה אני לא מסוגלת לבקש מאמא כלום. היא חסרת כח, מותשת ממלחמות, מספיק מה שעברה ועוברת בחיים...

מה אעשה כעת? אני לבד, צריכה לקנות דברים הכי בסיסיים ואין לי מאיפה! בגדים, כיסויי ראש, כלי בית, מצעים... חברות שלי הכלות יוצאות לקניות בלב שמח כשהאבות שלהן נושאים בעול הכספי, ובשבילי כל שורה ברשימת קניות היא כאב, כל חנות עוד ייסורים.

אני מתחננת בדמעות. החתונה מתקרבת, אני חייבת עזרה. בבקשה אל תתנו לי להיכנס לחופה בבושה, אל תשאירו אותי לבד. בשביל אמא שלי שחוותה כל כך הרבה צער, בזכות אבא שלי הצדיק שעזר לכל מי שיכול, ובמיוחד לאלמנות ויתומים.

בבקשה תעזרו לי! אני בטוחה שריבונו של עולם, אבי יתומים ודיין אלמנות, ישיב לכם בכפל כפליים."

רבקה מתחננת שנעזור לה להינשא בכבוד. לא נשאיר אותה לבד >>> 

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד