כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כאב ענק

הגננת האהובה נפטרה: "לא יודעים איך ממשיכים"

בביתה של הגב' עדנה חסן ע"ה, שורר אבל כבד • האם האהובה, עקרת הבית והמפרנסת היחידה, נפטרה בדמי ימיה והיא בת 55 בלבד • בבית נותרו ארבעה ילדים לא נשואים, וכאב ענק ובלתי נתפס

הגננת האהובה נפטרה: "לא יודעים איך ממשיכים"
גן ילדים צילום: unsplash

פטירתה של הגב' עדנה חסן ע"ה, הגננת המפורסמת של שכונת 'בית וגן' בירושלים, הותירה אבל כבד מאוד בביתה ובסביבה כולה.

במשך שנתיים התמודדה הגב' חסן עם המחלה הנוראה, כשבבעלה הצדיק רבי יעקב יבלחט"א, מלווה אותה ותומך בה, תוך השתדלות מקסימלית שהילדים יוכלו להמשיך בלימודיהם ללא כל הפרעה.

מחזירים אהבה לילדיה של הגננת האהובה>>>

במשך שנים היא היתה יוצאת מדי בוקר לעבודתה מתוך תחושת שליחות עילאיות, שבכך היא מאפשרת לבעלה לשקוד על תלמודו ביתר שאת, ועכשיו הוא החזיר לה בכפל כפליים כשהקדיש את כל עתותיו כדי לסעוד אותה בימי מחלתה.

בתקופה האחרונה נחלשה מאוד, עד שהשיבה נשמתה ליוצרה בטהרה, ועבור זמן קצר נטמנה בין רגביו של בית העלמין 'הר המנוחות'.

את השבועות האחרונים בילתה בבית, בחיק המשפחה, תוך קבלת טיפול רפואי תומך להקלת הכאב.

ידידי המשפחה מספרים כי הגב' חסן הייתה אם לשישה ילדים, מתוכם שניים שכבר נישאו והקימו בית בישראל, ועוד ארבעה יתומים לא נשואים, שהצעירה מביניהם תלמידת כיתה ז' בבית הספר היסודי.

"כשהודיע לה הרופא שימיה ספורים ושאפס הסיכוי שתצליח להחלים מהמחלה, הוא שאל אותה אם היא חוששת ופוחדת למות", מספרים בני המשפחה. "הגב' חסן הישירה מבט ואמרה באומץ רב: "אני לא פוחדת למות, אבל אני כל הזמן חוששת ודואגת, מי ידאג לילדים???".

עם זאת, כששוחחה עם הילדים עצמם והכינה אותם לכך שהיא תיאלץ להיפרד מהם בקרוב, אמרה להם: "אל תחששו ילדיי, הקב"ה הוא אבי יתומים והוא ידאג לכם טוב יותר ממה שאני מסוגלת לדאוג לכם".

בבית נותר חלל עצום, כאב גדול, אבל כבד וחובות לא פשוטים. הטיפולים האלטרנטיביים שהם ביקשו להוסיף על אלו הקונבנציונאליים, התרופות היקרות, הנסיעות הרבות לבית החולים וממנו, וכל זה בזמן שמקור הפרנסה היחיד של הבית מוטל במיטת האשפוז...

בעלה רבי יעקב יבלחט"א, אברך יקר וצנוע, השכנים, בני המשפחה והחברים מתגייסים לעזור איש כפי יכולתו, אבל כדי להעמיד למשפחה קרן של עזרה וסיוע שתאפשר להם לחיות בכבוד ובהמשך גם לחתן את ארבעת היתומות שנותרו בבית – יהיה צורך בהתגייסות רחבה יותר של עם ישראל.

מכאן תצא הקריאה למי שקורא את הדברים, לעזור, לסייע, לפתוח את הלב למענה של המשפחה הזאת שידעה כל כך הרבה צער וכאב, להעמיד קרן סיוע ליתומות הצעירות הללו, שיוכלו בעזרת ה' להקים בתים נאמנים בישראל, לאורך ימים ושנים.

מחזירים אהבה לילדיה של הגננת האהובה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד