כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מלחמת סייבר מסביב לעולם

כך רוסיה סין ואיראן מסייעות לחמאס בהפצת פייק ניוז נגד ישראל

גורמים רשמיים אומרים כי מבול התעמולה השקרית והדיסאינפורמציה באינטרנט גדול מכל מה שנראה בעבר. סוריה ועיראק הצטרפו למאבק המקוון, יחד עם קבוצות קיצוניות, כמו אל-קאעידה. יחד עם איראן, רוסיה וסין - כל החבורה מפיצה שקרים על ישראל

כך רוסיה סין ואיראן מסייעות לחמאס בהפצת פייק ניוז נגד ישראל
סין איראן ורוסיה בשירות חמאס צילום: Pixabay

איראן, רוסיה וסין השתמשו בתקשורת הממלכתית ובפלטפורמות הרשתות החברתיות הגדולות בעולם כדי לתמוך בחמאס ולערער את הלגיטימציה של ישראל, תוך השמצת בעלת בריתה העיקרית של ישראל, ארצות הברית.

גם שלוחותיה של איראן בלבנון, סוריה ועיראק הצטרפו למאבק המקוון, יחד עם קבוצות קיצוניות, כמו אל-קאעידה והמדינה האסלאמית, שבעבר היו מסוכסכים עם חמאס.

מבול התעמולה והדיסאינפורמציה המקוונת גדול יותר מכל מה שנראה קודם לכן, כך על פי גורמים ממשלתיים וחוקרים עצמאיים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

"החומר נצפה על ידי מיליונים, מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם", אמר רפי מנדלסון, סגן נשיא ב-Cyabra, חברת מודיעין מדיה חברתית בתל אביב, "וזה משפיע על המלחמה בצורה שהיא כנראה בדיוק באותה מידה. יעיל כמו כל טקטיקה אחרת בשטח". חברת סייברה תיעדה באינטרנט לפחות 40,000 בוטים או חשבונות לא אותנטיים מאז שחמאס תקף את ישראל מעזה ב-7 באוקטובר.

התוכן מוטה פוליטית ולעתים קרובות שקרי - עורר כעס ואפילו אלימות הרבה מעבר לעזה, והעלה חשש כי הוא עלול לעורר סכסוך רחב יותר. איראן, אף שהכחישה כל מעורבות במתקפה של חמאס, איימה באותה מידה, כששר החוץ שלה, חוסיין אמיר עבדולהיאן, הזהיר מפני תגובות ב"חזיתות מרובות" אם הכוחות הישראליים ימשיכו לתקוף בעזה.

נראה כי הקמפיינים אינם מתואמים, אמרו גורמי ממשל ומומחים אמריקאים ואחרים לעיתון, למרות שהם לא שוללים שיתוף פעולה.

לאיראן, רוסיה וסין יש אמנם מניעים שונים בתמיכת חמאס, הן לא רק מספקות תמיכה מוסרית, אמרו הגורמים הרשמיים והמומחים, אלא גם מפרסמות מידע גלוי וסמוי כדי להרחיב את הטווח הגלובלי של התעמולה שלהן על פני פלטפורמות מרובות במספר שפות.

הזרוע הספרדית של RT, רשת הטלוויזיה הרוסית העולמית, למשל, פרסמה לאחרונה מחדש הצהרה של הנשיא האיראני שבה כינתה את הפיצוץ בבית החולים הערבי בעזה ב-17 באוקטובר כפשע מלחמה ישראלי, למרות שסוכנויות ביון מערביות ועצמאיות ואנליסטים קבעו שטיל ששוגר מעזה היה גורם לפיצוץ.

כלי חדשות רוסי אחר, ספוטניק בהודו, ציטט "מומחה צבאי" שאמר, ללא ראיות, כי ארצות הברית סיפקה את הפצצה שהרסה את בית החולים. פוסטים כאלה זכו לעשרות אלפי צפיות.

מהשעות הראשונות למתקפה, חמאס נקט באסטרטגיה תקשורתית רחבה ומתוחכמת, בהשראת קבוצות כמו המדינה האסלאמית. פעילי חמאס הפיצו תמונות גרפיות באמצעות חשבונות בוטים שמקורם במקומות כמו פקיסטן, תוך עקיפה של האיסור שהטילו טוויטר או פייסבוק על חשבונות של חמאס.

שני פקידי ממשל ישראלים, שדיברו בעילום שם, אמרו שישראל עוקבת אחר פעילות הבוטים מאיראן וממדינות אחרות. הם ציינו שהוא גדול יותר מכל קמפיין קודם שהם ראו.

חמאס איראן רוסיה סין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד