י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים

מטח לגוש דן, ירי לקרית שמונה | הרמטכ"ל: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון"

הירי למרכז התחדש: מטח רקטות נורה לעבר גוש דן | מתיחות בצפון: איומים מצד חיזבאללה בעקבות פגיעה באזרחים, נפילות בקרית שמונה. הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי נ"ט | הרמטכ"ל הרצי הלוי: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון" | עדכונים שוטפים מכל הזירות

מטח לגוש דן, ירי לקרית שמונה | הרמטכ"ל: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

היום -30 למלחמה: אזרח ישראלי נהרג מוקדם יותר היום כתוצאה מירי נ"ט באזור קיבוץ יפתח שבגבול לבנון. כך הותר לפרסום. "ארגון הטרור ממשיך לערער את הביטחון בגבול הצפון ותוקף את תושבי הצפון", אמר דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי.

הערב נרשמה מתיחות גבוהה בצפון בעקבות דיווחים בלבנון על תקיפה ישראלית לעבר רכב שגרמה ללפחות שלושה הרוגים. לפי דיווח ברשת 'אל-מיאדין', ההרוגים הם ילדים. בחיזבאללה איימו לנקום על מות האזרחים. הערב נשמעו אזעקות בעיר קרית שמונה והסביבה ובעיר דיווחו על מספר נפילות. לא נמסר על נפגעים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון ואמר: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון". לדברי הרמטכ"ל, "אנחנו שמים מטרה חד משמעית להחזיר מצב בטחוני טוב משמעותית בגבולות, לא רק בעוטף עזה, ואנחנו מבינים היטב ושומעים הרבה גם מה התחושות בקרב התושבים בצפון. אנחנו מוכנים כל רגע לעבור למתקפה בצפון, אנחנו מבינים שזה יכול לקרות, אנחנו מאוד סומכים עליכם שההגנה כאן היא חזקה. מאוד סומכים עליכם".

"אני יודע שהרוח מאוד חזקה, אני יודע שאנשים עם אמביציה בשמיים. מאוד מאמין בכם, אני חושב שמערך המילואים, זה היה לי ברור גם קודם, אבל זה כל כך מוחשי, ואהבה גדולה למדינת ישראל", הוסיף הרמטכ"ל.

הערב נשמעו אזעקות בערים רבות בגוש דן. בעזה דיווחו בשעות האחריות על תקיפות חסרות תקדים של צה"ל ברצועה. לפי הדיווחים, רשת האינטרנט ברצועה קרסה באופן מוחלט.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

00:01 - עיריית קרית שמונה מסכמת את מטחי הקטיושות על העיר במהלך היום:

המטח הראשון נורה בשעה 19:12.
סה"כ 6 נפילות ויירוט אחד.
5 מהנפילות נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה.
נפילה אחת בשכונה בעיר. כתוצאה מהנפילה - פגיעה ישירה ברכב.
נגרם נזק קל לרכוש.
לשמחתנו אין נפגעים בגוף.

המטח השני נורה בשעה 21:25.
סה"כ 6 נפילות, כולם בתוך העיר:
3 פגיעות ישירות בבתי מגורים ועוד 3 נפילות בתוך העיר.
נגרם נזק גדול למבנים.
לשמחתנו אין נפגעים בגוף.

בשל פגיעה בעמודי חשמל, במספר מקומות ברחבי העיר יש הפסקת חשמל.
צוותים של חברת חשמל והעירייה מטפלים בנושא ברגעים אלה.

ההנחיות לתושבי קריית שמונה שנשארו בעיר - לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

23:56 - אלמוג בוקר מדווח ב'חדשות 13': כעשרת אלפים מחבלים חוסלו מתחילת המלחמה.

23:41 - הוסר החשש לאירוע ביטחוני על ידי הצבא. תושבי אשדות יעקב איחוד ומאוחד, מסדה, שער הגולן, אפיקים ובית זרע יכולים לחזור לשגרה ולצאת מהבתים.

23:34 - המשטרה: מתחילת הלחימה הוגשו 48 כתבי אישום בהליך מזורז נגד מסיתים לאלימות וטרור. נבדקו וטופלו 381 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, מתוכם נפתחו 173 תיקי חקירה לאחר שעלה כי הפרסומים עולים כדי חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור.

23:25 - ‏צוללת גרעינית אמריקאית הגיעה למזרח התיכון תחת אחריות פיקוד מרכז של ארה"ב. חלק מ- 18 הצוללות בצי, מצויידות בטילים בליסטים, והאחרות עם טילי שיוט מסוג טומהוק.

23:16 - יותר מ-300 אמריקאים ובני משפחותיהם הצליחו לעזוב את רצועת עזה, כך אמר גורם בבית הלבן ל'ניו יורק טיימס', אך המשא ומתן על שחרור בני הערובה האמריקאים לא מתקדם.

23:13 - דיווח על מתקפה נוספת של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק נגד הכוחות האמריקניים, הפעם בבסיס עין אל-אסד.

23:03 - לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ודרש שהצלב האדום ידרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים כפי שהחוק הבינלאומי מחייב.

כמו כן דרש ראש הממשלה שהצלב האדום יעמוד על זכותו לבקר באופן מיידי את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם. פנייה זו של ראש הממשלה מגיעה בהמשך למגעים שוטפים של נציגי הממשלה מול הצלב האדום מאז פרוץ המלחמה.

22:39 - ניו יורק טיימס: ראש ה-CIA מבקר בישראל ובמדינות המזרח התיכון במטרה לדון במלחמה ובמשא ומתן לשחרור חטופים.

22:22 - הרמטכ"ל לשעבר, אביב כוכבי ביקש וקיבל אישור לטוס למסע הסברה במהלך ימי המלחמה באחת ממדינות אירופה. עד עתה לא נראה כוכבי מאז החלה המלחמה בציבור. 

22:18 - דובר צה״ל מתייחס לתקיפה היום בדרום לבנון שחזבאללה טען שנהרגו בה אישה ומספר ילדים, ובתגובה עליה חזבאללה שיגר רקטות לקריית שמונה: ״צה"ל תקף מוקדם יותר היום כלי רכב בשטח לבנון אשר זוהה כרכב חשוד ובו מספר מחבלים. נבדקת הטענה כי ברכב היו מספר אזרחים בלתי מעורבים. האירוע בבדיקה״.

22:05 - השיגורים לגוש דן שתועדו בשמי בית שמש.

22:02 - אזעקות ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, פארק תעשיות פלמחים, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, תעשיון צריפין, אשדוד - ג,ו,ז, יהוד-מונוסון, מקווה ישראל, קריית אונו, משמר השבעה, אור יהודה, גני תקווה, כפר חב''ד, באר יעקב, נצר סרני, נס ציונה, ניר צבי, מגשימים, בית חנן, גן שורק, בית דגן, גבעתיים, אחיעזר, רחובות, חולון, סביון, בת-ים, נטעים, צפריה, אזור, גנות, ישרש, רמלה, חמד, מעש.

21:48 - דוברות קריית שמונה: במטח כבד נוסף לעבר קריית שמונה זוהו מספר נפילות, כולל פגיעה ישירה בבית מגורים. בעל הבית לא התפנה ושהה במקלט. בשלב זה לא דווח על נפגעים בנפש. נזק כבד נגרם לרכוש. צוותי החירום של העירייה ממשיכים להסתובב בעיר במטרה לאתר מקומות נוספים של נפילות.

21:40 - צרפת רשמה יותר מאלף פעולות אנטישמיות מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר, 486 בני אדם נעצרו בגין עבירות מסוג זה, 102 מהם היו זרים.

21:38 - דיווח על נפילות בקרית שמונה.

21:26 - אזעקה נשמעת כעת בקרית שמונה.

21:13 - ראש ה-CIA ויליאם ברנס, יגיע לישראל בקרוב להגברת המאמץ סביב סוגיית החטופים, הוא צפוי להפגש עם בכירים במערכת הביטחון הישראלית ומכאן להמשיך למדינות נוספות באזור.

20:41 - דיווח בלבנון: ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה יבקר בביירות בימים הקרובים.

20:35 - שר-החוץ האמריקני בלינקן הגיע לביקור פתע בעיראק ונפגש עם ראש הממשלה א-סודאני: "היה חשוב לשלוח מסר מאוד ברור לגבי האיומים על כוחות ארה"ב – 'אל תעשו זאת'".

20:31 - דוברות קריית שמונה: במטח הקטיושות שנורו על העיר קריית שמונה, נחת טיל בלב שכונת מגורים. נגרם נזק לרכבים, לבתים ולבית עסק. צוותי החירום של העירייה מסתובבים בעיר במטרה לאתר מקומות נוספים של נפילות.

20:27 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: היום כוחות צה"ל בהובלת סיירת גולני כיתרו את העיר עזה, הגיעו עד לקו החוף ומחזיקים אותו, והיום יש עזה צפון ועזה דרום. אנחנו מאפשרים עדיין מסדרון חד סטרי לירידה דרומה.

20:26 - דוברות המשטרה: משטרת ישראל מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור פתח תקווה

20:24 - דיווחים על תקיפה בסוריה.

20:22 - דוברות עיריית קרית שמונה: עקב חשד לאירוע בטחוני נוסף, התושבים מתבקשים להסתגר בבתים ולשהות במרחב מוגן. יש לנעול שערים ודלתות, לסגור תריסי חלונות ולכבות אורות.

20:12 - המטח למרכז: מספר רקטות שוגרו, דיווחים על נפילות בגוש דן.

20:09 -הרמטכ״ל הלוי בפיקוד הצפון: ״אנחנו שמים מטרה חד משמעית להחזיר מצב בטחוני טוב משמעותית בגבולות, לא רק בעוטף עזה, ואנחנו מבינים היטב ושומעים הרבה גם מה התחושות בקרב התושבים בצפון. אנחנו מוכנים כל רגע לעבור למתקפה בצפון, אנחנו מבינים שזה יכול לקרות״.

20:02 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה אפק ולב הארץ, תל אביב - דרום העיר ויפו, מרכז אזורי דרום השרון, תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, תחנת רכבת ראש העין, פארק תעשיות פלמחים, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, גבעת השלושה, מקווה ישראל, משמר השבעה, גבעת שמואל, רמת השרון, הוד השרון, פתח תקווה, ג'לג'וליה, נווה ירק, כפר קאסם, ראש העין, נס ציונה, בית עובד, בית דגן, בני ברק, כפר ברא, גן שורק, בית חנן, גבעתיים, גני עם, ירקונה, אלישמע, חורשים, עיינות, חולון, עדנים, נטעים, אירוס, אזור, חגור.

19:52 - חיזבאללה בהצהרה רשמית: שיגרנו רקטות גראד לעבר קריית שמונה.

19:42 - דוברות קריית שמונה: במטח הקטיושות שנורו על העיר קריית שמונה, נחת טיל בלב שכונת מגורים. נגרם נזק לרכבים, לבתים ולבית עסק. צוותי החירום של העירייה מסתובבים בעיר במטרה לאתר מקומות נוספים של נפילות.

19:23 - יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ בסיור בדרום: "אנחנו צריכים הפעלת אש – ולא הפסקת אש. אנחנו מרחיבים את הלחימה ומפעילים את כל העוצמה".

19:20 - נפילת רקטה בקרית שמונה. רכב בוער. לא דווח על נפגעים.

19:17 -הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג היום כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט באזור יפתח בגבול לבנון.

19:14 - הרקע: דיווחים בלבנון על תקיפה ישראלית לעבר רכב שגרמה ללפחות שלושה הרוגים. לפי דיווח ברשת 'אל-מיאדין', ההרוגים הם ילדים.

19:12 - אזעקות בקרית שמונה, מטולה ושורת יישובים בסמוך. כמו כן אזעקה במקביל גם בנתיבות ובבית הגדי.

19:11 - עקב התראה לאירוע בטחוני מתבקשים תושבים השוהים בישובים: יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא, צבעון ומרגליות מתבקשים להכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה.

19:03 - הסנאטורים הרפובליקני והדמוקרטי לינדזי גרהאם וריצ'רד בלומנטל צפויים להציג החלטה דו-מפלגתית שתתמוך בתקיפה אמריקנית ישירה באיראן אם חיזבאללה יפתח חזית שנייה בגבול הצפוני של ישראל או אם ייהרגו אמריקנים בתקיפות המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה.

18:58 - שר הביטחון גלנט: "המסר הברור שאני מעביר לקהילה הבינלאומית: לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים. אנחנו בוחנים כל כיוון שיקדם את השבת החטופים".

18:50 - לרגל "יום השהיד": מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם שוב בשבת בשעה 15:00.

18:48 - צבע אדום בעוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם, מפלסים, מטווח ניר עם.

18:45 - הפלסטינים טוענים: "התקיפות הישראליות בעזה הן חסרות תקדים בהיקפן".

18:30 - פיצוצים עזים בערי הדרום כתוצאה מתקיפות מאסיביות של צה"ל | דיווחים: רשת האינטרנט ברצועה קרסה.

18:20 - נתניהו: "לסינוואר לא אכפת מהעם שלו, מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר".

 

 

>> לעדכונים נוספים מהמלחמה

חמאס חיזבאללה צה"ל מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד