כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שעות אחרי הסערה

הח"כית מרע"מ: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת"

ח"כ אימאן חטיב יאסין שהתבקשה על ידי מפלגת רע"מ לפנות את מקומה בכנסת, מפרסמת הודעת התנצלות על הדברים המקוממים:  "לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע בשביעי לאוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום"

הח"כית מרע"מ: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת"
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שעות אחרי שעוררה סערה בראיון לערוץ 'כנסת', חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין, ממפלגת רע"מ מפרסמת הערב (ראשון) התנצלות. "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת". 

עוד מוסיפה חברת הכנסת ומבהירה: "לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע בשביעי לאוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

מוקדם יותר דווח כי מפלגת רע"מ הודיעה לח"כ אימאן ח'טיב יאסין שאין לה מקום ברשימתה לכנסת ודרשה ממנה להתפטר באופן מיידי בעקבות דבריה על הטבח בשביעי לאוקטובר. 

בריאיון בצהריים למזל מועלם בערוץ 'כנסת' הכחישה הח"כית את הזוועות שבוצעו במתקפת הטרור של חמאס על יישובי העוטף בשמחת תורה ואמרה: "לא שחטו תינוקות".

הח"כית טענה כי לפחות ממה שדובר צה"ל מציג בסרטון הזוועות של אירועי ה-7 לאוקטובר אין תיעוד של שחיטת תינוקות ושל אירועי זוועות נוספים.

כשנשאלה האם צפתה בכלל בסרטון שהוקרן בשבוע שעבר לחברי הכנסת הודתה שלא נכנסה לצפות בו, אבל אמרה כי לפי מה ששמעה מ"מקור ראשון" לא נראה ששחטו תינוקות.

לדבריה, "לו היו שחיטת תינוקות, זה היה מביש".

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס מסר בהודעה לתקשורת: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"ם מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד".

בניגוד לגינוי שלו את דבריו של השר עמיחי אליהו, אותו צייץ ברשת X, את תגובתו לחברת מפלגתו פרסם לתקשורת ולא פרסם ברשתות החברתיות.

מנסור עבאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד