ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מתקפת טילים נועזת

אוקראינה השמידה את אחת מספינות המלחמה החדשות של פוטין

במתקפת טילים נועזת בחצי האי קרים שסופח לרוסיה, תקפה אוקראינה בעוצמה והשמידה ספינת מלחמה חדשה של הצי הרוסי. כלי השיט שהושמד נקרא 'אסקולד' ונבנה ממש לאחרונה. קייב הגבירה את ההתקפות על חצי האי הכבוש

אוקראינה השמידה את אחת מספינות המלחמה החדשות של פוטין
ספינת מלחמה צילום: Pixabay

אוקראינה השמידה את אחת מספינות המלחמה החדשות של פוטין במתקפת טילים נועזת בחצי האי קרים שסופח לרוסיה. כלי השיט שהושמד נקרא "אסקולד" ונבנה לאחרונה, הספינה היא אחת מהחדישות ביותר בצי של הנשיא ולדימיר פוטין. ברוסיה דווח כי מוסקבה הודתה כי איבדה ספינה בהתקפה של 13 טילי שיוט, אך לא ציינה איזו מהן.

הטילים פגעו ביום שבת במספנת בוטומה קרוב לגשר הראשי שבנה פוטין המקשר את חצי האי המסופח לרוסיה. מאז פתחה את מתקפת הנגד שלה נגד רוסיה הקיץ, קייב הגבירה את ההתקפות על חצי האי במטרה לפגוע בצי הימי של רוסיה בים השחור.

לפי התקשורת הממלכתית, משרד ההגנה הרוסי מסר: "ב-4 בנובמבר שיגר הצבא האוקראיני 15 טילי שיוט במספנה בעיר קרץ'. מערכות ההגנה האוויריות הפילו 13 מטילי השיוט. כתוצאה מפגיעת טיל שיוט של האויב, נפגעה ספינה שנמצאה במפעל".

המשרד לא מסר כמה נגרם נזק לאונייה ולא ציין איזו ספינה הותקפה. פסולת מהטילים שהופלו נפלו על רציף סמוך, אך איש לא נפגע, כך אמר המושל הרוסי של קרים, סרגיי אקסיונוב. גשר קרים הסמוך ליבשת רוסיה נסגר לזמן קצר ביום שבת מסיבות לא ידועות. אוקראינה הודיעה על המתקפה ביום שבת ואישרה את הפרטים אתמול.

"בערב ה-4 בנובמבר ביצעו הכוחות המזוינים של אוקראינה תקיפות מוצלחות על התשתית הימית והנמל של הספנה בקרץ' הכבושה זמנית", נכתב.

מיקולה אולשצ'וק, מפקד חיל האוויר של אוקראינה, התייחס לספינת הדגל של צי הים השחור הרוסי שהוטבעה על ידי טילים אוקראינים ב-14 באפריל 2022 בפוסט בטלגרם, בו אמר: 'אני מקווה שספינה נוספת הלכה בעקבות הקודמת'.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד