כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שטופי מוח עבור פוטין

בלארוס חוטפת ילדים אוקראינים בניסיון לבנות צבא של זומבים

בלארוס חוטפת ילדים מאוקראינה בניסיון מצמרר לבנות צבא של זומבים שטופי מוח עבור פוטין. מספר הילדים האוקראינים שנחטפו על ידי רוסיה ובלארוס מאז 2014 עשוי להיות קרוב ל-1.5 מיליון

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בלארוס חטפה אלפי ילדים אוקראינים בניסיון מצמרר לבנות צבא חדש לפוטין, כך הזהירו מומחים. כוחות מיוחדים אוקראינים, תומכי זכויות אדם, ואלו המובילים משימות אמיצות להצלת ילדים חטופים אמרו ל"סאן" הבריטי כי פעולות "מדינת הלוויין" של רוסיה מסתכמות ב"רצח עם".

בבוקר אחד בספטמבר הגיעו 48 ילדים אוקראינים שגורשו לבלארוס. הם עמדו והניפו דגלים שונים ולצידם שוטרים. תמונות של המחזה המטריד פורסמו בגאווה בתקשורת הממלכתית של בלארוס.

הולכות ומצטברות העדויות לכך שילדים אוקראינים נחטפו ממשפחות אומנה, מבתי חולים ובתי יתומים ונשלחו לבלארוס. חוקרים טוענים כי בלארוס מחקה את פשעי המלחמה של רוסיה באמצעות שימוש בכוח, התעללות וכפייה כדי להעביר את הילדים אל מעבר לגבול ולרשום אותם בכוח למחנות "שיקום".

"אין ספק על מה אנחנו מדברים", אמרה עורכת הדין הבכירה לזכויות אדם קתרינה ראשבסקה ל"סאן". המטרה של בלארוס ורוסיה לבנות צבא של זומבים שטופי מוח עבור פוטין, כך אומרים גורמים אוקראינים ל'סאן'.

"זה מיגור הזהות הלאומית האוקראינית שלהם". כעת, גובר החשש שהילדים מאומנים להפוך "לצבא בלארוס", ומשם לצבא הרוסי.

לפי החוק הבינלאומי, גירוש האוכלוסייה האזרחית נחשב לפשע מלחמה, והעברה בכפייה של ילדים עולה בגדר רצח עם.

בספטמבר האחרון הפרלמנט האירופי הודיע כי הדיקטטור הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו היה שותף לביצוע פשעי מלחמה נגד אוקראינה.

עטוף בשפע של הפרות זכויות אדם, האשים האיחוד האירופי את "מדינת הלוויין של רוסיה" בחטיפת ילדים מאוקראינה - והפציר בבית הדין הבינלאומי בהאג להוציא צו מעצר ללוקשנקו.

בעוד שרוסיה העבירה למעלה מ-700,000 ילדים אוקראינים לאדמתה, לא בדיוק ברור כמה נלקחו לבלארוס. חוקרים מעריכים שבין 3,000 ל-6,000 ילדים נלקחו לבלארוס, שם קשה יותר ויותר לעקוב אחר תנועותיהם.

ב-27 ביוני, קבוצה אקטיביסטית בלארוסית הגישה לראשונה ראיות לבית הדין הבינלאומי בהאג כי לוקשנקו אישר העברה כפויה של 2,100 ילדים מ-15 ערים אוקראיניות לפחות לבלארוס.

בלארוס דחתה את ההאשמות הללו, אבל אם ייאספו מספיק ראיות אז העריץ הבלארוסי יכול להצטרף לשורות חברו פושע המלחמה פוטין ולהפוך לאדם שגם נגדו יש צו מעצר בינלאומי.

זו המשימה של קתרינה ראשבסקה מהמרכז האזורי לזכויות אדם של אוקראינה, שרוצה שלוקשנקו ייענש על פשעיו "שביצע נגד ילדינו".

עורכת הדין תיארה את תפקידה המלוכלך של בלארוס במזימה לגנוב ילדים אוקראינים כבר ב-2016 בחצי האי קרים שסופח לרוסיה.

עם זאת, מאז הפלישה של רוסיה, החטיפות התפשטו עמוק לתוך האזורים החדשים שנכבשו זפוריז'יה, חרסון ודונייצק.

ראשבסקה אמרה ל"סאן" כי הקמפיין להעברת הילדים לבלארוס בעיצומו. המטרה, לדבריה, להכשיר ילדים אוקראינים חפים מפשע כדי שיום אחד יוכלו להילחם למען הצבא הבלארוסי.

חלק מהצעירים נשלחו לרוסיה אפילו לאזורים מזרחיים עד למרחק 5500 קילומטרים מבתיהם באוקראינה. ידוע שהם נשלחו לשטחים שבשליטת רוסיה ונאלצו להצטרף לאגודות נוער צבאיות שהורעלו בתעמולה רוסית.

"מעשיו של לוקשנקו אינם בודדים אלא מעידים על כוונות משותפות עם פוטין", הסבירה ראשבסקה. וכאשר מדובר במחנות ה"שיקום" - הראיות ברורות.

הילדים החטופים מבלים שבועות או אפילו חודשים ב"שטיפת מוח, נאלצים לדבר רוסית ונרשמים לתנועות צבאיות פטריוטיות של נוער הכל במימון הפדרציה הרוסית".

ראשבסקה אמרה שהפגיעה בזהות הלאומית של הילדים, מוכיחה כוונה לרצח עם. "הם לא מאפשרים לילדים שלנו להיות אוקראינים. זו עלולה להיות הפרה המונית של זכויות ילדים שעולה כדי פשע נגד האנושות. אני מבועתת".

הערכה כי מספר הילדים החטופים הגיע קרוב ל-1.5 מיליון מאז פלישת רוסיה לקרים ב-2014.

"תראו מה קורה לילדים שלנו, זו מדיניות ברורה של המדינה הרוסית", אמר מיקולה קולבה, ראש ארגון "להציל את אוקראינה" (Save Ukraine), ארגון לא ממשלתי שמתמחה במשימות לחילוץ ילדים חטופים.

ההשפעה של הפשעים של רוסיה נגד ילדי אוקראינה ואלה שבוצעו על אדמת בלארוס תורגש לדורות הבאים, הוא הסביר. "החינוך מחדש מבוסס על פחד, מניפולציות, איומים. הם חוזרים בטראומה עצומה ויזדקקו להחלמה למשך זמן רב".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד