כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
30 יום ללחימה

צבי יחזקאלי מעריך: "ישראל לא תעלים את חמאס"

"כל שטח שתפנה ותעביר לשליטת הרשות - אתה תהיה תחת איום כמו שבארי היום תחת איום". הפרשן צבי יחזקאלי נגד העברת עזה לידי הרשות הפלסטינית. הוא פסימי באשר לתוכנית של ישראל לחסל את חמאס: "אני לא רואה כרגע את ישראל מעלימה את חמאס, הלוואי"

צבי יחזקאלי מעריך: "ישראל לא תעלים את חמאס"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

שלושים יום למלחמת חרבות ברזל, הפרשן לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי טוען שהכתובת היתה על הקיר. בראיון לרדיו 'גלי ישראל' ציין ש"בעשירי לחודש תשיעי חמאס ערכו תרגיל עצום שכלל פריצה לבסיסים - הוא ראה שישראל לא מגיבה לזה וזה מבחינתו היה האור הירוק. חמאס מבחינת נסראללה זה שפני ניסיון, כעת נסראללה בוחן איך מגיבה ישראל".

לדבריו, "כל אויבינו גוזרים מהתגובה שלנו מול עזה - את התשובה לשאלה האם ישראל היא ישראל שהם הכירו, כזו שהופכת שולחן, או לא. אני לא מדבר על הלוחמים, הם מדהימים. אני מדבר על ישראל כמדינה והיא לא הפכה שולחן עדיין. ישראל מתנהלת לפי התכניות של ישראל בינתיים. אדם מורתע לא עושה את מה שהוא עשה. הוא ידע מה יהיה ולמרות זאת יצא לפעולה, הרציונל שלהם ושלנו הוא שונה".

יחזקאלי מעריך שכדי "לפרק את חמאס מכל היכולות שלו זה עבודה של חצי שנה-שנה. אני לא רואה כרגע את ישראל מעלימה את חמאס, הלוואי. אזרחי רצועת עזה הם חמאס, הם בזזו וערפו ראשים. איך תברר מי זה חמאס?".

עוד אמר יחזקאלי: "אבו ומאזן חלוקים רק על הטקטיקה והדרך בדרך לאותו היעד, שהוא - שאנחנו לא נהיה כאן. כל שטח שתפנה ותעביר לשליטת הרשות - אתה תהיה תחת איום כמו שבארי היום תחת איום. ביו"ש זה לא קורה כי צה"ל נכנס השכם והערב כל הזמן. אם רק תסיט את המבט - תקבל טילים על נתב"ג".

חמאס צבי יחזקאלי צביקה יחזקאלי מלחמת חרבות ברזל רדיו גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד