כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מה תפקידו של יוסי כהן

חריג: הודעת ראש הממשלה שיצאה בלחץ ראש המוסד

נחשפים הפרטים מאחורי הקלעים של הודעת המוסד החריגה בתגובה לדברים שאמר הרמס"ד הקודם יוסי כהן. מסתבר שדדי ברנע זעם על ההתרברבות כביכול של כהן, חייג לראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו לפרסם הודעה חד משמעית שרק ראש המוסד הנוכחי אמון על שחרור החטופים

חריג: הודעת ראש הממשלה שיצאה בלחץ ראש המוסד
נתניהו ודדי ברנע צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע התקשר במוצאי שבת לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו שתצא הודעה חד משמעית וברורה שלפיה הציר היחידי האמון על שחרור החטופים הוא המוסד בראשותו. השיחה מגיעה בעקבות הראיון של ראש המוסד הקודם יוסי כהן ב'ערוץ 12'.

לפי הדיווח של כתב הערוץ, ירון אברהם, נתניהו שמע את התרעומת של דדי ברנע, כשהאחרון טוען בפניו שהדברים שנאמרו בראיון וההבנה שיש כאורה מספר צירי פעולה מקבילים, פוגעים במאמץ לשחרור החטופים. נתניהו הסכים ואכן הוציא הודעה מטעם משרד ראש הממשלה בשם המוסד, שלפיה יש רק ציר אחד שמנהל את שחרור החטופים וכל גורם אחר שטוען שיש לו קשר לכך - אינו מוסמך לעשות זאת.

גורם מדיני הוסיף ומסר ל'ערוץ 12' את הדברים הבאים: "יוסי כהן לא מונה לשמש כשליח מטעם ראש הממשלה. הוא פנה בתחילת המלחמה לרה"מ עם מסר ממנהיג ערבי. רה"מ קיבל את המסר אך הנחה אותו לעבוד תחת ראש המוסד הנוכחי. צירים מקבילים יכולים לסבך את העניין".

לשכת ראש הממשלה הוסיפה וחידדה: "למען הדיוק - יוסי כהן יזם מפגש עם מנהיג ערבי באישור ראש הממשלה. בנוסף קיים מספר מפגשים בעניין מדיני ועמד בקשר בנושא עם ראש המל"ל".

ראש המוסד בנימין נתניהו יוסי כהן חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד