ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מסר לאיראן

ממשל ביידן מזהיר כי ארה"ב תתערב אם חיזבאללה יתקוף את ישראל

ממשל ביידן שלח אזהרות לאיראן ולחיזבאללה כי ארה"ב נערכת להתערבות צבאית בלחימה אם יפתחו במתקפה נגד ישראל. "היה חשוב מאוד לשלוח מסר מאוד ברור לכל מי שעשוי לנצל את הסכסוך בעזה כדי לאיים על אנשינו כאן או בכל מקום אחר באזור"

 ממשל ביידן מזהיר כי ארה"ב תתערב אם חיזבאללה יתקוף את ישראל
חברי קבינט המלחמה עם בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, ביקר אתמול בבגדד ללא הודעה מוקדמת, ושלח מסר לאיראן ולנציגיה על מחויבות ממשל ביידן להגן על בעלי ברית של ארה"ב על רקע החששות של סכסוך רחב יותר. ‏על פי גורמים רשמיים, ממשל ביידן הבהיר לאיראן וחיזבאללה כי ארצות הברית ערוכה להתערב צבאית נגד מי שיתקוף את ישראל.

המתיחות גוברת במזרח התיכון מאז פתחה ישראל במבצע הצבאי שנועד לרסק את חמאס ברצועת עזה בתגובה למתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר.

"היה חשוב מאוד לשלוח מסר מאוד ברור לכל מי שעשוי לנצל את הסכסוך בעזה כדי לאיים על אנשינו כאן או בכל מקום אחר באזור: אל תעשה את זה", אמר בלינקן בשדה התעופה של בגדאד, לפני היציאה לפגישות היום עם מנהיגים טורקים באנקרה.

ביקורו של בלינקן בעיראק, במהלכו גם הביע תמיכה בראש ממשלתה, מוחמד אל-סודאני, היה התחנה האחרונה בביקורים באזור שמטרתם לבלום את ההסלמה ממלחמתה של ישראל נגד חמאס. להרתיע את איראן ונציגיה במיוחד חיזבאללה, מלהיכנס לסכסוך, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

"ההתקפות והאיומים המגיעים ממיליציות המתואמות עם איראן הם בלתי קבילים לחלוטין", אמר בלינקן.

למרות שארצות הברית פרסה נושאות מטוסים לאזור, בלינקן הדגיש כי ארה"ב לא מחפשת קרבות. "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם איראן - הבהרנו את זה מאוד - אבל אנחנו נעשה את מה שצריך כדי להגן על אנשינו, בין אם הם צבאיים או אזרחיים".

גורמים רשמיים אמרו שממשל ביידן גם שלח מסרים לאיראן ולחיזבאללה, באמצעות שותפות אזוריות כולל טורקיה, לפיהן ארצות הברית תהיה מוכנה להתערב צבאית נגדם אם יפתחו בהתקפות נגד ישראל.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן חיזבאללה ארצות הברית עיראק אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד