י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטלפון הגורלי

12 שנה אחרי פטירת בעלה: הגב' חנה קון ע"ה הותירה שמונה יתומים עגולים

אבל כבד בבני ברק לאחר פטירתה של הגב' חנה קון, כשבבית נותרו שמונה יתומים עגולים, שאחת מהם מאורסת • הבת הכלה הגיע לסמינר והתקבלה בריקודים של שמחה על אירוסיה – כשהטלפון הגורלי הגיע והפך את הכל • משפחה שמחה ומאושרת שספגה מכה אנושה

12 שנה אחרי פטירת בעלה: הגב' חנה קון ע"ה הותירה שמונה יתומים עגולים
נר זיכרון צילום: unsplash

טרגדיה נוראית בבני ברק, עם פטירתה של הגב' חנה קון ע"ה, 12 שנים לאחר פטירת בעלה הרב אלכסנדר קון זצ"ל.

למנוחה שמונה ילדים, ולא זכה לחתן אף אחד מהם בחייה. אחת הבנות התארסה ימים אחדים לפני פטירתה של האם, שלא זכתה להשתתף בשמחת הווארט.

הטרגדיה המשפחתית החלה לפני 12 שנה, עם פטירתו של האב, לאחר מחלה קשה וסוערת במיוחד. האם, הגב' חנה ע"ה, התעקשה לגדל את ילדיה בשמחה, ועשתה כל מאמץ כדי שבבית תשרה אווירה טובה ונעימה.

מסייעים עכשיו ל-8 יתומים מאב ואם>>>

ואכן, משפחת קון הפכה לשם דבר בשכונה, סעודות השבת שלהם תמיד נשמעות למרחוק, כששירת הזמירות מהדהדת, בעידודה של האם שתמיד חינכה את ילדיה לשמוח, לשיר לרקוד ולהאמין בישועת ה'.

לפני כשנתיים חלתה הגב' קון, ולאחר טיפולים החלימה, כך לפחות חשבו הרופאים. במשך תקופה החיים שבו למסלולם, אבל לפני ארבעה חודשים התמוטטה והבדיקות שנערכו העלו שגרורות סרטניות התפשטו בגופה והגיע לראשה.

מאז לא חזרה לעצמה, ובתקופה האחרונה היתה מאושפזת בבית אבות סיעודי, כשהילדים באים יום יום כדי לשהות לצידה, לשוחח איתה ולשיר לה שירים שמחים, כפי שלימדה אותם תמיד.

בבית שמונה ילדים, שני הגדולים הם תאומים שחגגו את הבר מצווה שבועות בודדים לאחר פטירת אביהם. כיום הם בני 25, ולא זכו עדיין להקים בתים בישראל. הבת הרביעית התארסה בימים האחרונים לחייה של האם, ו'עקפה' את שני התאומים וכן אחות נוספת, כשהם מעודדים אותה להתארס ודורשים ממנה שלא תמתין להם עד שימצאו את זיווגם.

במיוחד עוררו האחים והאחות הגדולים השתאות מיוחדת, כשהודיעו שהם מעניקים את החלק שלהם בכספי הקרן שהוקמה לאחר פטירת אביהם, לטובת אחותם הצעירה מהם. זאת, משום שהכסף שבקרן המשפחתית מספיק רק לסכום קטן עבור כל אחד מהילדים, ושלושת הגדולים רצו מאוד שאימם תזכה לראות בשמחת נישואיה של בתה הרביעית.

למרבה הצער האם לא תזכה להשתתף בחתונה, אבל רגעים של נחת עצומה היא חוותה ממש בימיה האחרונים, כשהבת המאורסת באה לבקר אותה בבית האבות יחד עם החתן, והאם הנרגשת בירכה אותם בחום שיזכו לבנות בית נאמן בישראל ולראות דורות ישרים ומבורכים באריכות ימים ושנים.

כאמור, בבית נותרו שבעה ילדים בנוסף לבת המאורסת. חמישה מתוכם כבר הגיעו לפרקם, והשאר יגיעו גם הם בשנים הקרובות. הבת הצעירה ביותר, כבת 14, התחילה באחרונה את התיכון.

היתומים נותרו ללא אב ואם, אם להם שום הכנסה, והם זקוקים לעזרה דחופה ולהתגייסות מלאה של הציבור למענם.

"כל מי שמכיר את הסיפור, לא יכול לישן בלילה", מספר אחד מידידי המשפחה, "זה אחד המקרים המזעזעים ביותר שהיו כאן אי פעם, יתומים מאב ואם, אין להם כלום! כלום! זה פשוט נורא ואיום, חייבים לעזור להם, כדי שהמשפחה הזאת לא תתפרק חלילה וחס!".

מסייעים עכשיו ל-8 יתומים מאב ואם>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד