ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
היה יכול לסייע

דיווח: מאז החלה הלחימה אין תקשורת בין נתניהו וא - סיסי

לו היה קשר ישיר בין ראשי המדינות הדבר היה יכול בהחלט לסייע לטבת המגעים שמתקיימים בנוגע לבני הערובה | מצרים מנהלת קשר דרך גורמים אחרים, ביניהם ראש השב"כ וכן גורמים נוספים

דיווח: מאז החלה הלחימה אין תקשורת בין נתניהו וא - סיסי
נתניהו בשיחת טלפון צילום: לשכת ראה"מ

רה"מ נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי לא שוחחו מאז החלה המלחמה לפני חודש ימים, כך דווח הערב (שני) ב'כאן חדשות' מפי מקורות זרים וישראלים. ההערכה הרווחת היא כי לו היה קשר ישיר בין ראשי המדינות הדבר היה מסייע למגעים המתקיימים בימים אלו בנוגע לבני הערובה. מצרים מנהלת קשר עם ישראל דרך כמה גורמים אחרים, ביניהם ראש השב"כ, רונן בר, וכן גורמים נוספים. בכירים בשב"כ אף ביקרו במצרים במהלך ימי המלחמה.

יצוין כי בעבר מצרים הוכיחה שהיא יודעת להיות מתווכת יעילה בעימותים השונים שפרצו בין ישראל ובין חמאס. לפני כשבועיים לאחר שחרור שתי חטופות, ישראל הודתה לפעילות המצרית בנושא. אך לאחר מכן צייץ ראש המל"ל צחי הנגבי ציוץ ובו מילות תודה והוקרה לפעילות של קטאר בסוגיה.

מתחת לפני השטח יש מחלוקות וזעם רב בין מצרים לישראל בשלל סוגיות - בנוגע להצעה לקלוט פליטים עזתים, בנוגע לפעילות ברפיח, ולסוגיות נוספות. גורמים ישראלים מתארים כי ישנו ניסיון לחדש את הפעילות המצרית בשלל סוגיות בין היתר בשיחות בין שר החוץ המצרי לעמיתים בדרג שרים בישראל.

 

מצרים בנימין נתניהו שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד