י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים

סמוך לבית החולים 'שיפא': כוחות צה"ל בעומק העיר עזה, הושמדו מטרות חיזבאללה

כוחות צה"ל המשיכו להתקדם לעומק העיר עזה ונמצאים לא רחוק מביה"ח שיפא. דו"צ: "מעמיקים את הלחץ על העיר" | גלנט: "סינוואר מתחבא בבונקר ונותן למפקדי החמאס למות" | צה"ל השמיד מטרות חיזבאללה בתגובה לירי מוקדם יותר היום. הרמטכ"ל: "יודעים להגיע לכל מקום"

סמוך לבית החולים 'שיפא': כוחות צה"ל בעומק העיר עזה, הושמדו מטרות חיזבאללה
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

צה"ל ממשיך גם הערב, ביום ה-31 למלחמה, להתקדם לתוך העיר עזה ונמצאים לא רחוק מבית החולים שיפא, בו ממוקמים מפקדות של ארגון הטרור חמאס. "לוחמי צה"ל פועלים בשעות האחרונות בעומק העיר עזה ומעמיקים את הלחץ על העיר", אמר הערב דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי.

תא"ל דניאל הגרי אמר כי "לוחמי צה"ל חיסלו הלילה מחבלים ומפקדי שטח בכירים במהלך הלחימה. לוחמים על הקרקע עוסקים בהשמדת פירי מנהרות ותשתיות. הלוחמים השמידו מתחם צבאי ובו 50 בורות רקטות מתחת למסגד. בצפון אנחנו תוקפים מטרות באופן רחב, בתגובה לירי היום".

אחר הצהריים נשמעו אזעקות בכמה אזורים בצפון, בין היתר בקריות ובמפרץ חיפה. הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון נטלה אחריות לירי. דובר צה"ל מסר כי זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. בהמשך הודיע צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

"אנחנו חודש כבר במלחמה", אמר הערב המרטכ"ל הרצי הלוי בטייסת f-35. "פוגעים מאוד מאוד קשה בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאיזורים אחרים. הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב דיון לאישור תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה. "הפעולה של צה״ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה", אמר גלנט. "המאמצים האלה מביאים להישגים בלתי רגילים, לפגיעה במחבלים וגם בדרג של מפקדי השדה. המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה. יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח, מובילים קדימה, מביאים להישגים ומנהיגים את הכוחות".

עדכונים שוטפים:

23:36 - נשיא המדינה יצחק הרצוג בראיון ל'פירס מורגן' בבריטניה: "אנחנו מותקפים בטילים שמשוגרים מבתי ספר, ממסגדים, מחנויות ומחדרי מגורים של אנשים. עזה היא בסיס איראני מלא בטרור, עם טונות של תחמושת. זו הטרגדיה שפקדה את העם העזתי".

23:18 - קטאר דוחה את טענת ישראל על קיומה של מנהרה של חמאס מתחת לבית החולים שייח' חמד, שמומנה על ידי הקרן לפיתוח קטאר בצפון עזה, ואמרה כי הטענות "ללא כל ראיה מוחשית או חקירה עצמאית".

23:17 - דיווחים פלשתיניים על תקיפה של כלי טיס באזור ביה"ח אל-קודס בעיר עזה. זאת במקביל לפצצות תאורה בסביבת ביה"ח שיפא.

23:05 - הפלסטינים מדווחים על פעילות צה"ל בסביבת בית החולים שיפא בעזה.

22:46 - דובר משרד החוץ, ליאור חייט מגיב: "ישראל נלחמת בארגון טרור רצחני שמהווה סכנה לכל האזור. היחסים עם ירדן הינם בעלי חשיבות אסטרטגית לשתי המדינות ואנו מצרים על אמירות מתלהמות של ההנהגה הירדנית. המטרה של ישראל היא חיסול תשתית הטרור של החמאס ואין לישראל כל כוונה לפגוע באוכלוסיה האזרחית או לגרשה. חמאס הוא האחראי לפגיעה בחפים מפשע ולמצב בעזה כיום".

22:44 - שר-החוץ הירדני, ספאדי; המתלווה לביקור המלך בבריסל, התראיין ל-CNN ואמר: "מעשיה של ישראל מסכנים את הפיכת הסכם השלום למסמך מאובק; בשל ההשפעה השלילית והמתסיסה בדעת הקהל. היא שמה אותנו במוקד, במקום שלא היינו רוצים להיות. מקום שמטיב עם גורמים רדיקליים".

22:22 - תיעוד: פצצות תאורה של צה"ל הערב מעל בית החולים שיפא בעזה, מתחתיו נמצא החמ"ל המרכזי של חמאס. 

22:15 - משרד החוץ מגבה באופן מלא את שגריר ישראל בדרום אפריקה המייצג את עמדת ממשלת ישראל והעם בישראל בימים אלו בהם ישראל נלחמת בארגון טרור רצחני הקורא להשמידה. החלטת ממשלת דרום אפריקה על החזרת הצוות הדיפלומטי מהווה ניצחון לארגון הטרור חמאס ופרס על הטבח שביצע ב-7 באוקטובר בו רצחו מחבלי החמאס למעלה 1400 איש וחטפו 241.

22:11 - ממשל ביידן עדכן את הקונגרס על כוונתו לספק לישראל פצצות מדויקות מתקדמות מסוג SPICE בעסקה בשווי 320 מיליון דולר. כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

22:04 - בהמשך לאזעקות שנשמעו ביישובי אצבע הגליל, מדובר בהתראת שווא.

21:48 - אזעקות כעת ביישובים: קיבוץ דן, שאר ישוב, הגושרים, ע'ג'ר, דפנה, שניר - אזור אצבע הגליל.

21:41 - נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד הורה על הקמה מיידית של בית חולים שדה אמירתי ברצועת עזה.

21:37 - משרד החוץ האמריקני אומר שההתבטאויות של השר עמיחי אליהו על תקיפה גרעינית אפשרית בעזה "הן בלתי מתקבלות על הדעת".

21:11 - צה"ל השמיד מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי משטח לבנון היום. בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

20:28 - ‏הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, טוען כי הם ביצעו מתקפת כטב"מים לעבר "יעדים רגישים" בישראל. לפי שעה אין שום אינדיקציה לכך שהטענה הזאת נכונה.

20:26 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מעדכן: "עד כה נמסרו הודעות ל-348 משפחות חללי צה"ל ול-240 משפחות חטופים".

20:24 - דובר צה"ל: "חיסול דרג השטח של חמאס פוגע משמעותית ביכולות של חמאס לייצר התקפות נגד".

20:20 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר בהצהרה היומית לתקשורת כי לוחמי צה״ל פועלים בשעות האחרונות בעומק העיר עזה: "מעמיקים את הלחץ על העיר עזה". על הפעולה נגד המנהרות: "כוחות ההנדסה מתקינים אמצעים שונים ומגוונים בכל אחד מפירי המנהרות שאנחנו מגלים וכך משמידים אותם".

20:13 - הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע"י אף גורם ישראלי. המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס התובלה, אך בסוף היה זה רמטכ"ל צבא ירדן.

20:02 - הרמטכ"ל מאיים, בטייסת f-35: "יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון".

19:45 - שר הביטחון יואב גלנט אישר תוכניות מבצעיות נוספות: "סינוואר מתחבא בבונקר ונותן למפקדי החמאס למות. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח ומביאים להישגים בשטח".

19:38 - ברקע המלחמה: יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה שוחח הערב עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון.

19:37 - תוך חצי שעה: אזעקה שלישית בשתולה.

19:36 - ‏מפקד חיל האוויר הגרמני, אינגו גרהרץ, הגיע ארצה לביקור סולידריות עם ישראל ונפגש עם שר הביטחון גלנט ומפקד חיל האוויר תומר בר.

19:34 - המיליציות הפרו איראניות בעיראק מקבלות אחריות על תקיפה של ארבעה בסיסים אמריקניים בעיראק ובסוריה - בסיס עין אל-אסד במערב עיראק, בסיס סמוך לשדה התעופה ארביל בצפון עיראק, תל אל-ביידר בצפון סוריה וא-תנף בדרום סוריה.

19:26 - מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש ממשיך לתקוף את ישראל: "עזה הופכת בית קברות לילדים".

19:19 - שוב ירי מלבנון לעבר שתולה. נשמעת התראה.

19:13 - הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספות ודנו בהתפתחויות הלחימה בעזה.

19:12 - צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

19:10 - אזעקה בשתולה הסמוך לגבול לבנון.

>> לעדכונים קודמים מהמלחמה

חיזבאללה עזה מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד