י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בלתי נתפס

האב שבירך על מות בתו וגילה שנחטפה: "מתפלל שיום אחד נוכל להתחבק"

לאחר שמשפחתה של אמילי הנד התבשרה שהיא נחטפה לעזה ולא נרצחה, אביה אומר בראיון: "לא נמצא שום סימן שמעיד שהיא לא בחיים, אז הם מניחים שהיא נחטפה לעזה בעודה חיה ונמצאת שם" 

האב שבירך על מות בתו וגילה שנחטפה: "מתפלל שיום אחד נוכל להתחבק"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בסוף השבוע האחרון קציני צה"ל הודיעו למשפחת הנד שהייתה טעות בזיהוי וביתם, אמילי, נחטפה כשהיא בחיים לעזה. בני המשפחה השבורים שבשבועות האחרונים התאבלו על ביתם, החלו לפעול להשיבה הביתה. המשפחה פנתה לממשלת אירלנד מאחר שיש לאמילי אזרחות אירית."הם מנסים לעזור לנו להפעיל לחץ על מצרים במשא ומתן להשבת החטופים", אמר אביה בשיחה עם ynet.

"החשיבה שלנו השתנתה מיד, הבנו שצריך לשנות גישה - נגמרה ההתאבלות, ועכשיו צריך לעשות הכול כדי שהיא תחזור הביתה", אמר תומאס בראיון. על רגעי הדרמה הוא מספר כי "אמרו לנו שבבית שבו היא הייתה לא נמצא דם שלה בשום מקום, וגם לא בסמוך לשם. למעשה לא נמצא שום סימן שמעיד שהיא לא בחיים, אז הם מניחים שהיא נחטפה לעזה בעודה חיה ונמצאת שם עכשיו". 

עם זאת הוא עדיין מודאג. "אני לא יודע אם היא מקבלת אוכל ומים, אם היא יכולה לצחצח שיניים או ללכת לשירותים, אם יש לה תנאים בסיסיים של מחיה. ההרגשה הנוראית עבורי כאבא היא לחשוב מה קורה איתה ואיך היא מרגישה שאין לה לא אמא ולא אבא לצדה". עוד אמר כי הוא מניח שאם תשוב בשלום תסבול מהטראומה ותזדקק לטיפולים "אנחנו לא יודעים מה היא ראתה ומה היא חווה שם".

הוא פנה לשרי הממשלה בבקשה "אני מקווה שכל אחד ואחד מהם יעשה את המיטב כדי להחזיר את החטופים במהרה, כאילו הילדים שלו שם. צריך להחזיר לפחות את הילדים והתינוקות כמה שיותר מהר, זה המינימום, לא שם הם צריכים להיות, הם צריכים לחזור הביתה מיד". 

למרות שבזמנו הוא בירך על הידיעה שבתו נהרגה על ידי מחבלי חמאס, ואמר כי זה עדיף מאשר להילקח כבת ערובה כעת הוא אופטימי. "אני מקווה שהיא תחזור אלינו ומתפלל שיום אחד נוכל להתחבק ולהיות יחד".

מלחמת חרבות ברזל חמאס בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד