י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ביוזמת מפעל חק לישראל העולמי

חלוקת ענק של ספרי חק לישראל כפשוטו

ביוזמת מפעל חק לישראל העולמי: חלוקת ענק של חק לישראל כפשוטו – מהדורת לאנדא להיכלי התורה ברחבי ארץ ישראל

חלוקת ענק של ספרי חק לישראל כפשוטו
חלוקת ספרי חק לישראל צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו נשלמת חלוקת הענק של אלפי סטים של חק לישראל כפשוטו, מהדורת הנגיד החסיד הרב יואל לאנדא, לאלפי היכלי התורה, ישיבות, בתי מדרשים, בכל רחבי ארץ ישראל, במשך כמה חודשים עמלו המארגנים במבצע מיוחד להגיע לכל מקום תורה שביקשו לקבל את הסט המפואר.

'חק לישראל כפשוטו' בהוצאת לשם הינו יצירה חדשה, פרי עמל רב ויגיעה עצומה של חבורת תלמידי חכמים מופלגים, מגדולי המומחים במלאכתם מלאכת הקודש, אשר נבררו ונבחרו בקפידה רבה, ועמלו זה כמה שנים בהשקעה עצומה ובדייקנות מרובה, להוציא מתחת ידם דבר נאה ומתוקן, מפואר ומשובח, וגם זכה להסכמותיהם הנלהבות של גדולי ישראל ובד"צ העדה החרדית בירושלים.

ייחודו של ספר 'חק לישראל' הוא בכך שהוא מכנס תחת קורת גג אחת לא פחות משמונה סוגים שונים של לימודים: תורה, נביאים, כתובים, משנה, גמרא, זוהר, הלכה ומוסר. בראש ובראשונה נעשתה במהדורה זו מלאכה כבירה בתיקון הנוסחאות והגהתם, לפי מהדורות המקור המוחזקות כיום כמדויקות ביותר, תוך ניפוי כל השגיאות והטעויות שנפלו בהם במהלך הדורות, ובמיוחד תוך שימת לב לטעויות בנוסח הגמרא שנפלו במהדורות 'חק לישראל' הקודמות, השונות פעמים רבות מן הספרים המצויים בידינו. כמו כן, כל נוסחי המקור נוקדו ופוסקו ביד אומנת ומקצועית, נפתחו ראשי תיבות וקיצורים, למען ירוץ הקורא בלימודו ולא יתקל במהמורות ותהיות שלא לצורך.

אמנם גולת הכותרת של מהדורה זו היא, ללא ספק, הביאור שנערך לכל מדורי ה'חק' – ביאור תמציתי ושווה לכל נפש, המשולב ומשובץ במזיגה אחת לתוך נוסח המקור. יתרונה של שיטת ביאור זו היא האפשרות הניתנת ללומד להבין בקלות לא רק את פירוש הדברים, אלא גם כיצד הם נלמדים ומיושבים בתוך דברי המקור, בחינת 'אותיות מחכימות'.

שמה של המהדורה הוקדש לזכות הנגיד המפואר, איש רב פעלים ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, הרה"ח רבי יואל לאנדא, שזכה לכתר תורה מפואר זו, כפטרון ההוצאה לאור.

הוצאת החק המפואר וחלוקת הענק הינה נדבך נוסף מפעילות עניפה בהנגשת והפצת לימוד ה'חק', ע"י 'מפעל החק העולמי' בנשיאות כ"ק הגה"צ רבי מרדכי זאב הלברשטאם מצאנז, אשר פועל גדולות ונצורות בקרב שלומי אמוני ישראל להחדיר ולהנגיש את לימוד ה'חק' היומי. ואכן, בזכות פעילות מבורכת זו, הצטרפו מאות ואלפים מאחינו בני ישראל ללימוד ה'חק' מידי יום ביומו חוק ולא יעבור, יצויין כי במשך השנים חילקו מפעל החק מכל המהדורות שהו"ל, מעל 10000 סטים חינם בכל העולם היהודי, לזכות ולרפואת הרה"ח יהודה בן שרה רבקה הי"ו. 

היכלי התורה שעדיין לא קיבלו את הסט יכולים לפנות למפעל החק העולמי במייל: [email protected], אין בית המדרש ללא חק לישראל, כפשוטו.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד