ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פועל מקטאר

האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים קורא לערביי ישראל להתערב

האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, הפועל מקטאר, פרסם פסק הלכה הקורא למוסלמים להתערב צבאית למען עזה. על פי פסק ההלכה, החובה להילחם היא בעיקר של הפלסטינים ביהודה ושומרון ושל ערביי ישראל כמו גם על המדינות הגובלות עם ישראל.

האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים קורא לערביי ישראל להתערב
מסיבת עיתונאים בה נחשף פסק ההלכה צילום: אתר האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים

האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, ארגון אסלאמי רדיקאלי היושב בקטאר, הציג ב-31 באוקטובר 2023 במסיבת עיתונאים, פסק הלכה תחת הכותרת "חובת הממשלות האסלאמיות לנוכח הפלישה הציונית לעזה". 

פסק ההלכה קורא לממשלות וצבאות המדינות המוסלמיות להתערבות צבאית דחופה להצלת תושבי רצועת עזה כמו גם להעניק להם סיוע חומרי, דתי, מדיני ומשפטי. על פי פסק ההלכה, החובה להלחם היא בעיקר של הפלסטינים ביהודה ושומרון ושל ערביי ישראל כמו גם על המדינות הגובלות עם ישראל. פסק ההלכה גם מותח ביקורת על שתיקתם והוא רואה בכך "חטא דתי ובגידה באל".

זהו פסק הלכה שני שמפרסם איחוד חכמי הדת מאז תחילת המלחמה. ב-21 באוקטובר 2023, פורסם פסק הלכה בו הודגש, כי מעשיהם של תושבי רצועת עזה ו”פלסטין” הם ג’האד על פי ההלכה, ולכן זו חובה החלה עליהם לשחרור אדמתם. פסק ההלכה הדגיש, כי הסיוע לתושבי עזה ו”פלסטין” הוא חובה הלכתית החלה על כל המוסלמים, כל אחד על פי מעמדו ויכולתו, ובכל אמצעי אפשרי ,אם בהקרבת חיים, בכסף, במילים, בהפגנות, בעמדה מדינית ועוד. קודם לפסקי ההלכה פרסם הארגון ב-7 באוקטובר 2023 הודעת תמיכה במתקפת הטרור של חמאס.

האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, הוקם בשנת 2004 ע”י השייח’ יוסף אלקרצ’אוי, שעמד בראשו עד שנת 2018, ונחשב לאחד מפוסקי ההלכה הבכירים באסלאם הסוני במשך שנים רבות. מטה הארגון, מאז הקמתו, נמצא בדוחה, בירת קטאר. אלקרצ’אוי, יליד מצרים, עבר בשנות ה-60 לקטר ומשם פעל עד למותו בשנת 2022.

אלקרצ’אוי נחשב כאחד מפוסקי ההלכה הבכירים באסלאם הסוני וכסמכות הדתית והאידיאולוגית העליונה של תנועת האחים המוסלמים, הגם שפורמאלית הוא לא כיהן כמנהיג הרשמי של התנועה. הוא החזיק בדעות קיצוניות בכל הקשור לישראל והיווה מקור סמכות דתית ראשונה במעלה עבור חמאס. 

אלקרצ’אוי תמך בטרור הפלסטיני כולל נגד מטרות אזרחיות. הוא פרסם פסקי הלכה הקוראים לג’יהאד נגד ישראל והיהודים והמתירים ביצוע פיגועי התאבדות, גם אם נפגעים בעקבותיהם נשים וילדים.

פרסום פסק ההלכה של הארגון, היושב בקטאר וככל הנראה גם נתמך על ידה, משקף את העובדה שבעוד קטר, המציגה עצמה מאז פרוץ המלחמה כמי שפועלת נמרצות כמתווכת בנושא ההקלות ההומניטאריות לרצועת עזה ושחרור החטופים, היא משמשת אכסניה לארגון אסלאמי קיצוני המפרסם פסקי הלכה הקורא למוסלמים לבצע פעילות צבאית נגד ישראל, כך מפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

להלן עיקרי פסק ההלכה (אתר האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים, 31 באוקטובר 2023):

מבחינה הלכתית, על המשטרים השולטים והצבאות הרשמיים להתערב בדחיפות להצלת רצועת עזה מרצח העם וההרס הכולל, מתוך מחויבות מלאה לחובת התמיכה בפלסטין מבחינה דתית, מדינית, משפטית ומוסרית, ובהתאם לאמנות הבינלאומיות ולאינטרסים האסטרטגיים של האזור והאומה.

מבחינה הלכתית חובת ההתערבות הצבאית ואספקת הציוד והידע הצבאיים מוטלת על מספר גורמים ביניהם: הרשות הפלסטינית והארגונים הפלסטינים ביהודה, שומרון ובשטח ישראל. "על ארבע מדינות הטבעת הגובלות בישראל מצרים, ירדן, סוריה ולבנון. כמו כן על כל המדינות הערביות והאסלאמיות, בתיאום עם הפלסטינים וארבע מדינות הטבעת, במסגרת ברית דחופה שתחרוג ממצב ההיסוס והחולשה, שנמשך מזה עשרות שנים ואשר איפשר לישראל להמשיך בפשעיה".

חובתם ההלכתית של חכמי הדת, האליטות והגופים השונים לפעול בדחיפות ללחוץ על המשטרים השולטים, הצבאות הרשמיים והמוסדות הפוליטיים, הפרלמנטריים והמשפטיים להתערב בדחיפות ולפעול במהירות, ולשאת באחריות הדתית, ההיסטורית, החוקתית והאסטרטגית שלהם.

התמיכה המערבית המקיפה בישראל מבחינה צבאית, פיננסית, תקשורתית, דיפלומטית ואסטרטגית, מחייבת את המדינות הערביות והאסלאמיות לצעדי גומלין מבחינה צבאית, פיננסית, תקשורתית, דיפלומטית ואסטרטגית כדי להשיג איזון בינלאומי. לא יעלה על הדעת שהצבאות הרשמיים, שמספרם ארבעה מיליון, ומוציאים 170 מיליארד דולר בשנה, יישארו מרותקים לבסיסיהם.

עוד נאמר: "אסור על פי ההלכה האסלאמית לשתוק על התוקפנות. הפקרת עזה, מסגד אל אקצא, ירושלים ופלסטין להשמדה והרס היא בגידה באללה ובשליחו ובמאמינים, ואחד החטאים החמורים ביותר".

 

חמאס עזה קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד