כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פחות מחצי ממוגנים

מה עושים המנתחים בשעת אזעקה? זו ההנחיה

היות ופחות מחצי מכלל חדרי הניתוח בישראל הינם ממוגנים, ההנחיה כיום היא למנתחים לעזוב באמצע ניתוח למרחב המוגן ככל שלא מתבצע אקט קריטי של הצלת חיים

מה עושים המנתחים בשעת אזעקה? זו ההנחיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בבתי חולים רבים, ביניהם שיבא, בילינסון ושערי צדק מנתחים רבים נאלצים לעזוב מטופלים באמצע ניתוח בזמן שנשמעת אזעקה, אם חדר הניתוח אינו ממוגן. כך פורסם בכאן רשת ב'.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי מרבית החדרים ממוגנים אבל ההנחיה היא שבזמן אזעקה בחדר ניתוח לא ממוגן - מי שיכול לצאת יוצא על מנת למנוע סכנת חיים. גם בביה"ח בלינסון על פי הנוהל נשארים בחדר הניתוח רק רופא מרדים ואחות. אם מתבצע אקט קריטי של הצלת חיים בכל בתי החולים הצוותים נשארים בחדר הניתוח.

פחות מחצי מחדרי הניתוח בבתי החולים ממוגנים. בשבוע שעבר פורסם ב'כאן 11' כי רק 30%-40% ממיטות האשפוז בבתי החולים הכלליים בארץ ממוגנות כרגע. יותר מחצי מחדרי הניתוח אינם ממוגנים - דבר שעלול להקשות על פעילות וטיפול רציף במקרה של נפגעים רבים במצב חירום. גורמים מקצועיים במשרד הבריאות אמרו כי בחודשיים הקרובים יזדקק המשרד לכ-200 מיליון שקלים כדי להשמיש עוד כ-2,000 מיטות ולהגיע ל-50% מיגון של מיטות האשפוז בישראל.

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן הגיב לדברים ואמר כי הוא "קורא למשרד הבריאות ולפיקוד העורף להרחיב את מתן השירותים בבתי החולים, כולל בדיקות/מכונים/מרפאות וניתוחים כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה בבריאות האזרחים".

מלחמת חרבות ברזל אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד