י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בראיון ל-ABC

נתניהו: "נשלוט בעזה אחרי המלחמה לתקופת זמן בלתי מוגדרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין חודש אחרי מתקפת הטרור על ישראל ואמר: "ישראל תהיה בעלת האחריות הביטחונית ברצועה לתקופה בלתי-מוגדרת". נתניהו הוסיף: "ראינו מה קורה אחרת - טרור שאי אפשר לדמיין"

נתניהו: "נשלוט בעזה אחרי המלחמה לתקופת זמן בלתי מוגדרת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

חודש בדיוק לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על יישובי העוטף, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב לריאיון ראשון וכדרכו מתחילת הקדנציה התראיין לתקשורת האמריקנית.

נתניהו אמר בריאיון ל-ABC, שחלקים ממנו התפרסמו הלילה כי ישראל לא תאפשר הפסקת אש עם חמאס בלי שחרור החטופים, והוסיף כי אחרי המלחמה ישראל תהיה בעלת האחריות הביטחונית בעזה לתקופה בלתי מוגדרת.

ראש הממשלה לא שלל בריאיון אפשרות של הפוגות לצורך הכנסת סיוע הומניטרי.

נתניהו נשאל בריאיון על 'היום שאחרי המלחמה' בעזה ומי לשיטתו יצטרך לשלוט ברצועה אחרי שהנשיא ביידן אמר כי זו תהיה טעות מצד ישראל לכבוש את הרצועה.

ראש הממשלה השיב כי לתקופת זמן "בלתי מוגדרת" ישראל תצטרך להחזיק בשליטה ביטחונית ברצועה. לדבריו, "משום שראינו מה קורה כשאין לנו שליטה כזו. כשאין לנו אחריות ביטחונית כזו, יש לנו התפרצות של טרור חמאסי בהיקף שלא יכולנו לדמיין".

ראש הממשלה חזר על עמדתו כי יאפשר הפוגות בלחימה רק בעד שחרור החטופים. "לא תהיה שום הפסקת אש כללית בעזה, בלי שחרור החטופים שלנו", אמר.

נתניהו הוסיף: "בנוגע להפוגות קטנות טקטיות, של שעה פה, שעה שם, היו לנו כאלה בעבר, אני מניח, נבדוק את הנסיבות כדי לאפשר הכנסה של סחורות הומניטריות או הוצאה של החטופים שלנו, של חטופים אינדיווידואליים. אבל אני לא חושב שהולכת להיות הפסקת אש כללית".

ראש הממשלה טען כי הפסקת אש  "תפגע במאמץ המלחמתי שלנו, זה יפגע במאמץ שלנו להחזיר את החטופים שלנו, מפני שהדבר היחיד שעובד עם הפושעים האלה בחמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים".

במידה וישוחררו חטופים אמר ראש הממשלה כי "למטרה הזו תהיה הפסקת אש".

הריאיון המלא עם ראש הממשלה ל-ABC, ישודר בין הלילה של שלישי לרביעי. ב-ABC ציינו כי ראש הממשלה התייחס בריאיון המלא לשאלת אחריות לכשלים המודיעיניים שאפשרו את מתקפת הטרור של 7 באוקטובר.

"כמובן (שיש לי אחריות), זו לא שאלה. נדון בזה אחרי המלחמה", אמר נתניהו בסוף הקטע ששחררו ב-ABC.

 

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד