י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טרגדיה כפולה

החברות רקדו לכלה החדשה ואז הגיע הטלפון מבית החולים

12 שנים אחרי בעלה, נפטרה הגב' חנה קון מבני ברק בדמי ימיה, והותירה שמונה יתומים עגולים שאינם נשואים • אחת הבנות התארסה ימים אחדים לפני פטירת האם שעוד הספיקה לראות את החתן הראשון שלה • טרגדיה כפולה ומכופלת

החברות רקדו לכלה החדשה ואז הגיע הטלפון מבית החולים
טלפון, אילוסטרציה צילום: freepik

מקרה טראגי במיוחד בבני ברק, עם פטירתה של הגב' חנה קון ע"ה, אלמנתו של הרב אלכסנדר קון זצ"ל, שנפטר לפני 12 שנה. כל שמונת ילדיהם עדיין אינם נשואים, אבל בימים האחרונים לחיי האם, זכתה לשמוע על כך שבתה הרביעית התארסה בשעה טובה, ואף ראתה את החתן שבא לבקר אותה לאחר ה'ווארט'.

רבי אלכסנדר קון זצ"ל, נפטר לפני 12 שנה לאחר מחלה קשה במיוחד. הוא הותיר את רעייתו הגב' חנה כשהיא אלמנה צעירה עם שמונה יתומים שהגדולים מביניהם – זוג בנים תאומים, עוד היו לפני בר המצווה שלהם.

לתרומה ל-8 היתומים העגולים הקליקו כאן>>>

במשך השנים המשיכה הגב' קון לגדל את ילידה בגבורה עילאית. היא דאגה בכל דרך לכך שבביתם תשרה אווירה של שמחה, ואכן בני המשפחה מצטיינים במיוחד במידה זו שהחדירה בהם האם האלמנה למרות כל הקושי והכאב על היעדרו של האב.

לפני כארבע שנים חלתה הגב' קון במחלה הממארת, ועברה טיפולים קשים שלאחר מכן נראה היה שהיא החלימה, אבל באחרונה התמוטטה והתברר שגרורות סרטניות פשו בכל גופה והתפשטו גם במוחה. מאז היתה מאושפזת בבית האבות הסיעודי 'רימונים' בבני ברק, וילדיה היו באים לבקר אותה בתדירות גבוהה, כדי לשהות לצידה, ולשמח אותה בימיה האחרונים.

למרבה הצער, לא זכתה הגב' קון לחתן אף לא אחד מילדיה. אבל באחרונה התארסה בתה הרביעית, ש'עקפה' את שני האחים התאומים ועוד אחות שאחריהם, בעידודם הנמרץ של האחים והאחות שלא רק שדחפו אותה לעשות זאת, אלא גם הצהירו שהם מעניקים לה את החלק שלהם בקרן הסיוע שהוקמה לאחר פטירת האב לטובת נישואי הילדים, וזאת מתוך הבנה שהסכום שבקרן אינו מספיק, ורק אם ירכזו את הסכום של מספר ילדים יחד, יוכל הסכום להספיק כדי להשיא את הבת הרביעית, בקושי רב.

הגב' חנה זכתה לרוות נחת בימיה האחרונים, כשראתה את המסירות המופלאה של הילדים שלה למענה והאחד למען האחר. היא גם זכתה לשמוע על כך שבתה התארסה בשעה טובה ואפילו לראות את החתן שבא לבקר אותה אחרי הווארט.

האירוסין היו ביום חמישי בלילה, וביום ראשון, כשהגיעה הבת המאורסת לסמינר, המתינו לה החברות וקיבלו את פניה בשירה וריקודים לכבוד השמחה הגדולה – אבל אז צלצל הטלפון ואתו הבשורה המרה שברגעים אלו נושמת האם את נשימותיה האחרונות.

הכלה הזוהר הפכה בתוך דקות ליתומה שבורה ורצוצה, שרצה בכל כוחה לבית האבות הסיעודי כדי לראות את אמה ברגיעה האחרונים, ולהיפרד ממנה בפעם האחרונה. ההתדרדרות היתה כל כך מהירה, עד שאפילו לאסוף מניין הם לא הספיקו.

בבית נותרו שמונה ילדים, אחת מאורסת ושלושת המבוגרים ממנה הגיעו גם הם לפרקם והתקווה היא שגם הם יתארסו בקרוב.

אחריה יש ארבעה ילדים נוספים, שגם הם כבר מתקרבים לגיל. הבת הקטנה בדיוק התחילה תיכון, בעוד שנים אחדות גם היא כבר תצטרך לבוא בברית הנישואין, והמשפחה המיותמת נשארה בלי הורים, בלי יכולת כלכלית להתקיים.

הם חייבים עזרה! עם ישראל אינו יכול לנטוש אותם, את היתומים האומללים הללו! אין מנוס אלא להתאמץ, כל אחד ואחד יותר מכפי יכולתו, כדי שיתומים הללו לא יישארו רעבים חלילה.

לתרומה ל-8 היתומים העגולים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד