כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פריצת גדר

ראש הישיבה במכתב על הבחורים שקיפצו עם 'מני ממטרה'

'מני ממטרה' שהופיע בחתונה חרדית עורר סערה גדולה בישיבה שבה לומד החתן. ראש הישיבה עורר על קדושת החתונה וטען  שההופעה שהייתה היא בבחינת פריצת גדר. "נאמר סנגוריה על החתן שהיה תמים ולא ידע שלא יהיה קטרוג חלילה". כל הפרטים

ראש הישיבה במכתב על הבחורים שקיפצו עם 'מני ממטרה'
מני ממטרה אמש בחתונה צילום: צילומסך

חתונה שהתקיימה אתמול לשם הובא מני צוקרל, המוכר ככוכב הילדים "מני ממטרה" ששיריו הושמעו במלחמה בעיקר למחבלים, מני ממטרה הקפיץ את הבחורים בסרטונים ששברו את הרשת. 

בסרטון שצולם בחתונה נראים עשרות מהמשתתפים מצטרפים בהתלהבות לביצוע השיר 'שישרף להם הכפר', שמזוהה עם אוהדי קבוצת הספורט בית"ר ירושלים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע בישיבה שבה לומד החתן לא ידעו את נפשם, לאחר ש'מני ממטרה' הובא למקום על ידי אחד מבעלי התזמורת ללא ידיעת כלל הבחורים. 

ראש הישיבה שבה לומד החתן (שמו המלא שמור במערכת 'בחדרי חרדים' א.פ) כתב מכתב היום תחת הכותרת "והיה מחניך קדוש". 

"הנה בעיקר קדושת מעמד החופה וכל החתונה בנישואי חתן וכלה מבואר בכמה מקומות בשם הזוהר הקדוש, שצריך להכין את החופה והחתונה שתהיה ראויה לכבוד השכינה". 

עוד כתוב ראש הישיבה "ההורים מהעולם העליון סובלים רק שירים כאלו שהם שומעים בעולם העליון והרי מבואר כמה החתונה מחויבת להיות על טהרת הקדושה והצניעות". 

כאםן התייחס ראש הישיבה להופעה של מני ממטרה: "נחרדתי לשמוע שהחתונה של יום האתמול לא הייתה עונה על הדרישות שהשתתף שם זמר שרחוק מהחתונה של כבוד השכינה ושירים אשר זרים לחתונה שהיא חדוותא לקב"ה ומה יאמרו ההורים מהעולם העליון, וזה פריצת גדר, ונאמר סנגוריה על החתן שהיה תמים ולא ידע שלא יהיה קטרוג חלילה". 

"כשהייתי בחופה עצמה לא היה שום סימנים להנ"ל ורק שמעתי היום שכך היה ומותר לציין שבניין הבית, קדושתו ושמחתו מאוד תלוי איך היה יסוד הבית בראשית והוא בחופה והחתונה. ומעתה לידיעת בני הישיבה היקרים אין לקבוע אולם לחתונה בלי הסכמת אחד מאנשי הצוות ומבלי שיש אישור אני לא אשתתף לא בחתונה ולא בחופה". 

את מכתבו מסיים: "ונזכה לקדש ולהתקדש ביום הגדול הזה בחתונה שהיא כולה כבוד השכינה וכך יהיה צורת הבית לעד ולעולם". 

בתוך כך, מני ממטרה עצמו חזר בו מהשירה שישרף להם הכפר ואמר: "אני מבקש להתנצל על התבטאות שלי שנאמרה בלהט השמחה ולא ראויה או מאפיינת אותי בשום צורה. למרות שאנחנו בזמן מלחמה, כולכם יודעים ומכירים אותי כאיש של שלום ואני מצטער על הנאמר על אף ולמרות הזוועות שהעם שלי חווה וחווה בימים אלו. ליבי מדמם לנוכח החדשות הקשות שכולנו מקבלים מדי יום וכולי תקווה לימים טובים יותר, לשחרור החטופים ולשלום חיילינו שנלחמים על הבית. חיבוק גדול ולניצחון הרוח הישראלית".

 

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד