י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אירוע חריג וחסר תקדים"

היועמ"שית ופרקליט המדינה: "נדרוש עונשים שיהלמו את חומרת הזוועות שבוצעו"

פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה אמרו הערב כי מערכת המשפט מבצעת פעילות אינטנסיבית "במטרה לחקור ולקיים הליכים משפטיים נגד מי שביצעו את מעשי הזוועה, תכננו אותם והיו מעורבים בהם, יהא מקום מושבם אשר יהא"

היועמ"שית ופרקליט המדינה: "נדרוש עונשים שיהלמו את חומרת הזוועות שבוצעו"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו הערב (שלישי) הודעה לציבור, במסגרתה פירטו את מורכבות פעילות מערכת המשפט בימים אלו אל מול מתקפת הפתע של חמאס

"בבוקר יום שבת", נכתב בהודעה, "כ"ב בתשרי תשפ"ד (7.10.2023), נפתחה מתקפת פתע נרחבת של ארגוני הטרור הפלסטינים, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, מרצועת עזה על מדינת ישראל, נאמר בהודעה. במתקפת הטרור הגדולה בתולדות מדינת ישראל, ביצעו אלפי מחבלים מסעות טבח המוניים ושיטתיים באזרחים ובחיילים, שכללו על פי המידע שבידי רשויות החקירה - עינויים, התעללות, שריפת אנשים בעודם בחיים, השחתת גופות, החרבת יישובים וביזה. לצד זאת, ירו ארגוני הטרור ירי רקטי בלתי מבחין לעבר ריכוזי אוכלוסייה אזרחית בישראל".

"ממדי ההרס והחורבן הם עצומים וכללו למרבה הזוועה גם את חטיפתם של למעלה מ-240 אנשים לרצועת עזה, רובם הגדול אזרחים, ובהם פעוטות, ילדים, נשים וקשישים, ואת רציחתם באכזריות, מעוררת פלצות, של למעלה מ-1,400 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון, בהם אזרחים של כארבעים מדינות זרות. אלפים נוספים נפצעו. במהלך הקרבות כוחות הביטחון חיסלו רבים מהמחבלים, ונתפסו מחבלים ואחרים שהיו מעורבים במתקפות הרצחניות".

"מדינת ישראל לא תשלים עם רציחתם, חטיפתם ופציעתם של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון ועם החרבת יישובים. לצד הפעילות במישור המבצעי והמדיני, בין היתר להשבת החטופים, מאז ה-7 באוקטובר מתבצעת פעילות אינטנסיבית בשדה המשפטי. הפעילות מתבצעת מתוך ראייה כוללת של מתקפת הטרור הנפשעת, על כל היבטיה, הלאומיים והבין לאומיים. זאת, במטרה לחקור ולקיים הליכים משפטיים נגד מי שביצעו את מעשי הזוועה הללו, תכננו אותם והיו מעורבים בהם, יהא מקום מושבם אשר יהא".

"מדינת ישראל תפעל להביא לדין מחבלים שנתפסו או ייתפסו, ותדרוש עונשים שיהלמו את חומרת הזוועות שבוצעו. מדובר באירוע חריג וחסר תקדים בהיקפו, ועל מערכת אכיפת החוק להתמודד עם אתגרי החקירה המורכבת של מעשי הטרור הנפשעים, כמו גם עם סוגיות משפטיות מורכבות העולות ממעשים אלה".

"מסיבות מובנות, ובראשן הרצון שלא לשבש את החקירות המתנהלות, לא ניתן לפרט את הפעילות הרבה הנעשית כעת בעניין זה. ניתן לומר בשלב זה, כי מעשי הזוועה נחקרים בשיתוף פעולה הדוק של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל, וכי החקירה נעשית בליווי צמוד של פרקליט המדינה ואנשיו, ובפיקוח היועצת המשפטית לממשלה".

"לשם כך, הוקמו צוותי עבודה משותפים ואחודים של הגופים השונים, שבהם משתתפים הגורמים הבכירים והמנוסים ביותר במערכת אכיפת החוק. הצוותים מדווחים בקביעות על התקדמות העבודה במישור החקירתי והמשפטי, הלאומי והבין לאומי, ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה. בתוך כך, מלאכת איסוף הראיות (לרבות המדיה הדיגיטלית) מכלל הזירות מרוכזת על ידי משטרת ישראל, ולשם כך הקצתה משטרת ישראל כוחות מנוסים, חסרי תקדים בהיקפם, בהובלת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה. במקביל להתקדמות איסוף הראיות, משרד המשפטים - מערך הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, מקדמים פתרונות מיטיבים לכל הסוגיות והשאלות המשפטיות המורכבות שמתעוררות".

"לדאבון הלב, ישנם אלפי קורבנות ונפגעי עבירה, וכן היקף נרחב של זירות שבהן בוצעו מעשי הטרור המחרידים. נעשים מאמצים רבים, כדי לאסוף באופן מיטבי את כל הראיות הנחוצות, זאת באופן המקצועי, המהיר והרגיש ביותר שניתן, על ידי רשויות החקירה והתביעה, הפועלות לשם כך ללא לאות, תוך כדי הלחימה. יוזמות רבות וברוכות בנושא ריכוז הראיות שננקטות על ידי גופים שונים, נבחנות ומטופלות על ידי משטרת ישראל, כדי לאסוף גם את המידע הדרוש המצוי בידם".

"מלאכת זיהוי החללים ואיתור הנעדרים, משימת החקירה, הבאת המחבלים לדין וענישתם במלוא החומרה, היא משימה בעלת חשיבות לאומית ובין-לאומית עצומה. משרד המשפטים ומערכת אכיפת החוק רותמים את מיטב המשאבים המקצועיים למיצוי הדין עם המעורבים במעשי הזוועה. למען אלפי קורבנות מעשי הטרור הנפשעים, משפחותיהם, אוהביהם, כלל עם ישראל, ולמען העולם הנאור כולו הנלחם בטרור".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד