ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חודש למעשי הזוועות

נשיא המדינה שוחח עם סגנית נשיא ארה"ב: לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים

נשיא המדינה שוחח הערב, עם סגנית נשיא ארצות הברית, אשר ביקשה להביע את הזדהותה עם ישראל, ביום בו המדינה מציינת חודש לטבח שביצעו מחבלי החמאס. נשיא המדינה ציין כי השבתם המיידית והבלתי מותנית של החטופים היא דאגתה המרכזית של מדינת ישראל

המון ברברי פלסטיני פורץ לישראל
המון ברברי פלסטיני פורץ לישראל צילום: צלמי פלאש90

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, אשר ביקשה להביע את הזדהותה עם עם ישראל, ביום בו המדינה מציינת חודש למעשי הזוועות שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר.

הנשיא הודה לסגנית הנשיא האריס על תמיכתה בעם ישראל, וחזר על הערכתו של עם ישראל לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלתו, על תמיכתם האיתנה בישראל.

נשיא המדינה ציין כי השבתם המיידית והבלתי מותנית של החטופים היא דאגתה המרכזית של מדינת ישראל. הוא חזר על הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו בשעה האחרונה, לפיה לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים שבידי החמאס, ביניהם נשים, גברים, קשישים, ילדים ותינוקות, כשהקטן מביניהם בן עשרה חודשים בלבד.

סגנית הנשיא האריס חזרה על תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה והדגישה את חשיבותה של רווחת האוכלוסייה האזרחית והמצב ההומניטרי בעזה. הנשיא השיב וציין כי ישראל מחויבת לפעול על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי בעוד שהיא ממשיכה להגן על עצמה ולסכל את תשתיות הטרור של חמאס שהוטמנו בלב האוכלוסייה האזרחית בעזה.

הנשיא חזר על מחויבותה של ישראל לאספקת סיוע הומניטרי לעזה בעוד שמנגד נמנעת מהצלב האדום גישה לחטופים הישראלים, ולא נמסר פרט מידע על מצבם.

לבסוף, נשיא המדינה וסגנית הנשיא שוחחו על דאגתם המשותפת מהעלייה הדרמטית בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם. הנשיא הביע את חרדתו על מותו של תומך ישראל בעקבות הפגנה פרו-פלסטינית שנערכה בארה"ב.

יצחק הרצוג ארצות הברית חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד