כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צפוי לעונש מעצר

ישראלי הודה כי הכניס אזרחים ישראלים לארה"ב שלא כחוק

אזרח ישראלי הודה באשמתו בקשירת קשר להלבנת הון ולהקל על כניסה בלתי חוקית לארה"ב, נתינת מחסה ושינוע אזרחים שאינם אזרחים בארצות הברית לצורך העסקתם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרח ישראלי הודה אתמול באשמת קשירת קשר להלבנת הון ולהקל על כניסה בלתי חוקית לארה"ב, מחסה ושינוע של אזרחים שאינם אזרחי ארצות הברית לצורך העסקתם.

על פי מסמכי בית המשפט בארה"ב, שי כהן, בן 39, הודה בארגון ועבודה עם אחרים להקל על כניסה בלתי חוקית של אזרחים ישראלים לארצות הברית בתואנות שווא.

משנת 2011 לערך ועד דצמבר 2013, כהן ושותפיו למזימה סייעו להשיג ויזות תייר/מבקרים מסוג B-1/B-2 במרמה על-ידי מצג שווא של המטרה האמיתית של נסיעתם לארצות הברית, שהייתה העסקה בלתי חוקית.

כהן ושותפיו סייעו אז למי שאינם אזרחי ארה"ב בנסיעה לארצות הברית. עם הגעתם, הועסקו הלא-אזרחים במקומות שונים בבעלותם ובניהולם של כהן ושותפיו למזימות בקניונים בווירג'יניה ובמרילנד, למרות שנכנסו לארצות הברית במעמד של ויזה שלא איפשר להם לעבוד. הם עסקו בהעסקה בלתי חוקית ושילמו בעיקר במזומן מתחת לשולחן או בהעברת כסף באופנים שונים, ולא באמצעות מערכת שכר לגיטימית.

כהן גם סיפק דיור והסעות לאנשים שאינם אזרחי ארה"ב לעבודה וממנה בארצות הברית. כהן ושותפיו השתמשו גם בחשבונות בנק זרים ומקומיים לעסקאות פיננסיות כדי לשלם עבור שטחי משרדים מושכרים, דירות, כרטיסי טיסה, כלי רכב ועלויות עסקיות אחרות לקידום התוכנית הפלילית.

כהן נעצר בישראל בעקבות בקשת ארה"ב להסגרתו. באוגוסט האחרון הוא הוסגר למחוז המזרחי של וירג'יניה.

כהן הודה באשמה אחת של קשירת קשר לביצוע עבירות נגד ארצות הברית, שעונשה המקסימלי הוא חמש שנות מאסר, ובסעיף אחד של קשירת קשר להלבנת הון, שעונשה המרבי הוא 20 שנות מאסר. גזר דינו אמור להיגזר ב-19 בינואר 2024.

ארצות הברית הסגרה הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד