כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פשע שנאה בקנדה

המשטרה חוקרת: ניסיון הצתת בית כנסת עם בקבוק תבערה

משטרת קנדה חוקרת ניסיון שריפה בבית כנסת עם בקבוק תבערה, מול בית הכנסת יש ארגון יהודי גדול. הבניין לא היה מאוכלס באותה עת, ואיש לא נפגע באירוע. ראש הממשלה ג'סטין טרודו, הביע את דאגתו מהאירוע, וחזר על עמדתו לפיה "אנטישמיות היא מתועבת"

המשטרה חוקרת: ניסיון הצתת בית כנסת עם בקבוק תבערה
השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משטרת מונטריאול שבקנדה חוקרת ניסיון הצתת בית כנסת של קהילת 'בית תקווה' בדולרד-דה-אורמו, פרבר במונטריאול, לאחר שבמקום התגלו שאריות של בקבוק תבערה שנזרק ביום שני בלילה.

סברינה גוטייה, דוברת המשטרה אישרה את התקיפה ואמרה כי חומר בעירה גרם נזק קל לכניסה לבית הכנסת. במקום נתגלו גם חתיכות של בקבוק שבור וסימני שריפה, ושאריות של חומר נפץ ביתי ששימש בפיגוע.

למרבה המזל, הבניין לא היה מאוכלס באותה עת, ואיש לא נפגע באירוע. דוברת המשטרה התייחסה לכך שהפדרציה היהודית, ממוקמת מול בית הכנסת, וגם שם ניסו להצית שריפה, עד כה לא בוצעו מעצרים. לטענת המשטרה, אמצעי התבערה גרמו נזק קל לדלת הכניסה של בית הכנסת וכן לדלת האחורית של בניין סמוך שבו שוכנת הפדרציה היהודית CJA.

ארגון 'בני ברית קנדה', ארגון הסברה יהודי מוביל, גינה את המעשה וציין כי הוא "שערורייתי ומזעזע". הנרי טופאס, המנהל האזורי בקוויבק של בני ברית קנדה וחזן בבית הכנסת בית תקווה, הפציר ברשויות לפעול, והדגיש את הצורך הקריטי לטפל באלימות אנטישמית.

ראש הממשלה ג'סטין טרודו, הביע את דאגתו מהאירוע, וחזר על עמדתו לפיה אנטישמיות היא מתועבת ויש להילחם נגדה באופן פעיל. חקירת הפיגוע מנוהלת על ידי יחידת ההצתות במשטרה, עם אפשרות שהתיק יעבור ליחידה לפשעי שנאה במידת הצורך.

בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד