י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בעיצומה של המלחמה

גלנט זימן לשיחת נזיפה את ממ"ז ש"י - בן גביר מנע

בעיצומה של המלחמה: גלנט זימן לשיחת נזיפה את ממ"ז ש"י על "היעדר אכיפה" נגד מתיישבים - בן גביר מנע זאת. סביבת בן גביר: "שר הביטחון צריך להקדיש את זמנו בזמן מלחמה להשמדת החמאס וכל אויבי ישראל, ולא במושג הפיקטיבי והשיקרי אלימות המתנחלים"

גלנט זימן לשיחת נזיפה את ממ"ז ש"י -  בן גביר מנע
גלנט, בן גביר, ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט זימן לשיחת נזיפה את מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, על כך שלטענתו משטרת ש"י לא עוסקת מספיק באכיפה נגד מתיישבים, ועסוקה בעיקר בפשיעה לאומנית של ערבים באיו"ש.

זאת למרות שלשר הביטחון אין סמכות לשוחח עם קצינים במשטרה ולזמנם לשיחות, ללא אישור מהשר לביטחון לאומי.

לביקורת של גלנט על מחוז ש"י במשטרה שותף גם השר וחבר הקבינט המצומצם בני גנץ, שלשיטתו קיימת היעדר אכיפה מצד המשטרה נגד יהודים באיו"ש.

השר בן גביר התערב, הודיע ללשכת שר הביטחון כי הוא מעניק למפקד המחוז גיבוי מוחלט, כי מפקד מחוז במשטרה אינו כפוף לשר הביטחון, וכי אין בסמכותו של גלנט לזמן אותו לשיחות, ובוודאי שלא לנזוף בו. בן גביר הוסיף כי פגישה בין ממ"ז ש"י לשר גלנט תיערך אך ורק בנוכחותו.

במידה וירצה גלנט לקיים את הפגישה, בכוונת השר בן גביר לגבות בפגישה את מפקד המחוז, ולהסביר לשר הביטחון כי אין מושג כזה "אלימות המתנחלים", וכי מי שפועלים באלימות באיו"ש, מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, מבצעים פיגועי ירי ושואפים לשחזר את הטבח שביצעו מחבלי חמאס, אלו ערבים ביהודה ושומרון, ולא היהודים, שמגינים על עצמם.

בסביבת השר בן גביר אומרים כי "שר הביטחון צריך להקדיש את זמנו בזמן מלחמה להשמדת החמאס וכל אויבי ישראל, ולא במושג הפיקטיבי והשיקרי "אלימות המתנחלים". המתיישבים הגיבורים נמצאים בקו חזית הלחימה, רבבות מהם משרתים כעת במילואים בדרום ובצפון, והם השאירו בבית נשים וילדים. מוטב שכולנו ניתן להם גיבוי".

איתמר בן גביר יואב גלנט יהודה ושומרון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד