י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדכונים שוטפים

הותר לפרסום: לוחם צה"ל נפל בקרב בצפון הרצועה, ארבעה נפצעו קשה

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נוספים נפלו בקרבות בצפון הרצועה | לשכת רה"מ: גורמי הביטחון מתריעים מהסלמה ביטחונית חמורה ביו"ש | הלילה: צה"ל חיסל את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה של חמאס | חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל - חוסלה

הותר לפרסום: לוחם צה"ל נפל בקרב בצפון הרצועה, ארבעה נפצעו קשה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום כי שלושה לוחמים נוספים נפלו בקרבות העזים במהלך הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. זאת, בעיצומו של היום ה-33 למלחמה. בכך עלה מניין חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה-34.

השלושה הם רס"ל במיל' יעקב עוזרי הי"ד, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401, רס"ל יונתן חצור הי"ד, בן 22 מקציר, לוחם ביחידת שלדג וסמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20 מדימונה לוחם בחטיבת הנח"ל. בנוסף, לוחם בחטיבת גולני, לוחם בחטיבה 401, לוחם בחטיבת הצנחנים בנוסף, שני לוחמים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה.

בתוך כך, בהודעה שפרסמה היום לשכת ראש הממשלה נאמר כי במערכת הביטחון חוששים מהסלמה משמעותית גם ביהודה ושומרון. "הפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון", נאמר בהודעה מטעם ראש הממשלה.

מוקדם יותר הודיעו צה"ל ושב"כ כי מטוס קרב חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס. אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס.

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו מספר מחבלים.

עדכונים שוטפים:

20:32 - ממשרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד ושותפיו בקהילת הביטחון הישראלית, לצד גופי ביטחון ואכיפה בינלאומיים נוספים, סיכלו בברזיל פיגוע שקידם ארגון הטרור חיזבאללה, בהנחיית ומימון המשטר האיראני. מדובר ברשת רחבה שפרוסה במדינות נוספות בעולם. המוסד מודה לכוחות הביטחון בברזיל על מעצרה של חוליית טרור שפעלה מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, לממש פיגוע למול יעדים ישראלים ויהודים במדינה.

20:27 - מנין החטופים ירד ל-239. לאחר שאחד החטופים נמצא ביממה האחרונה בשטח ישראל ללא רוח חיים. כך עולה מדבריו של דובר צה"ל הערב.

20:20 - עמית סגל מדווח ב'חדשות 12' כי מספר ההרוגים מתחילת המערכה שונה ממה שחשבנו. הוא עומד על 1185, לצד 239 החטופים ועוד גופות בלתי מזוהות שלא ברור אם רובן ככולן של מחבלים.

20:11 - ראש הממשלה נתניהו במפקדת פיקוד מרכז: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו".

20:00 - אזעקת צבע אדום בכיסופים.

19:58 - צה"ל מעדכן, אחרי הודעת פיקוד העורף: "לא זוהה כלי טיס שחצה לשטח ישראל".

19:45 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - כלי הטיס יורט והטיפול באירוע הסתיים.
"אם מזהים חפצים חשודים יש להתרחק מהמקום, להרחיק אנשים ולדווח למשטרת ישראל. מגע עם תחמושת עלול לגרום להפעלתה ולסכן חיים", הוסיפו.

19:31 - צה"ל תוקף בלבנון.

19:21 - למעלה מ-70% מאוכלוסיית עזה המונה 2.3 מיליון איש, כבר נמלטו מבתיהם.

19:15 - לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור. הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונר"א והשמידו את המנהרה.

19:11 - העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטארי, מדווח כי השר בני גנץ צפוי לבקר מחר בדוחה, בירת קטאר, כדי לקדם את עסקת שחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הומניטרית.

19:02 - ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך אומר ב'כאן 11': "בראשון לציון היו למעלה מ-110 אזעקות ב-33 ימים האחרונים, כל יום בערך 3 אזעקות – חייב להיות מנגנון דיפרנציאלי שבודק איזה עסקים באמת נפגעו, ולא על סמך מחוגה שמסמנת 40 קילומטר".

18:30 - הותר לפרסום: סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, ארבעה לוחמים, שניים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות שונים היום בצפון הרצועה.

18:27 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחסה להצעה להפסקת אש תמורת שחרור חטופים בתיווך מצרי שנטען כי היא במגעים מתקדמים: "אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה הנמצאים בעזה. יחד עם זאת, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דובק בעמדתו כי כל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".

18:25 - בג"צ קיבל את עמדת המשטרה ודחה את העתירות שהוגשו נגד הסירוב לאשר מחאות באום אל פחם וסכנין נגד המלחמה בעזה.

18:22 - החות'ים בתימן טוענים כי הפילו כלי טיס אמריקני מדגם MQ9. בהודעה נמסר כי כלי הטיס ביצע "משימות עוינות של איסוף והאזנה מעל המים הטריטוריאליים של תימן, במסגרת הסיוע האמריקני לישראל".

18:15 - דיווח בברזיל: המשטרה הפדרלית ערכה מבצע נגד אנשים המקושרים לחיזבאללה, בחשד שהללו תכננו לבצע פיגועים נגד הקהילה היהודית במדינה, כולל בתי כנסת.

18:10 - דובר צה"ל בערבית חשף את אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ׳ואן בגדוד אלפרקאן של חמאס, שנמצא בבית חולים אלרנתיסי ומסרב לאפשר למטופלים להתפנות ולרדת דרומה כדי להגן על עצמם.

17:49 - מקור מצרי מוסר לערוץ א-שרק הסעודי כי הפסקת האש תהיה זמנית והיא תכלול שחרור חטופים והכנסת סיוע לרצועה.

17:29 - צבע אדום בעוטף עזה.

17:05 - דיון מיוחד באיחוד האירופי עם שר החוץ אלי כהן ומשפחות החטופים נפתח היום בדקת דומיה. בישיבה היום בבריסל השתתפו יותר ממאתיים משתתפים והיא נפתחה בדקת דומיה לזכר 1,400 קורבנות שבעה באוקטובר ולהעלאת המודעות וקריאה לשחרור 240 הישראלים החטופים בשבי חמאס.

16:40 - המרכז הרפואי זיו: מצבם של שני החיילים שנפצעו מוקדם יותר מירי נ"ט בצפון, מוגדר קל.

16:30 - הערוץ המצרי אל-קאהרה אל-אחבאריה מדווח ממקורותיו: מצרים הגבירה את מאמציה ומתקרבת להשגת הפסקת אש הומניטרית כדי להביא לעסקת חילופי שבויים.

16:00 - תיעוד: ההריסות במסגד ח'אלד בן אל-וליד, במערב ח'אן יונס

15:20 - שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני מירי נ"ט של חיזבאללה, צה"ל הגיב.

15:00 - אזעקות בעוטף עזה.

14:32 - טיל נורה מלבנון לעבר היישוב דובב בגליל העליון. צה"ל מגיב.

14:20 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי הודיע על הארכת המסדרון ההומניטרי בשעה נוספת: "בתגובה להיענות הגדולה מאז שעות הבוקר, החלטנו להאריך את הפעלת המסדרון בציר סלאח א-דין לתנועת התושבים מדרום לואדי עזה עד השעה 15:00".

14:16 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס לדיון בשבוע הבא ביום ראשון.

14:10 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:10 - דובר צה"ל: החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין.

13:00 - במסוקים שנחתו בדקות האחרונות במנחת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעו שישה פצועים מאזור הלחימה.

12:30 - שר החוץ האמריקני בלינקן מבהיר: מה יקרה (מבחינתם) ביום שאחרי ניצחון ישראל על חמאס. 

צפו בדבריו:

12:15 - אזעקות בעוטף עזה

12:08 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו מצורף שם החלל: - רס״ל יונתן חצור הי"ד (Jonathan Chazor), בן 22, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל אמש (ג') בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ל יונתן חצור הי"ד

11:50 - לשכת נתניהו: הפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון

11:50 - הנשיא זלנסקי: אוקראינה פינתה בהצלחה את הקבוצה הראשונה שלה של 43 אזרחים אוקראינים מעזה. כעת הם בטוחים במצרים, שם מספקים להם דיפלומטים אוקראינים את הסיוע הדרוש. עזרנו גם בפינוי 36 אזרחים ממולדובה, ואנחנו שמחים לעזור לשכנים הידידותיים שלנו. הפינוי נמשך. השגרירויות שלנו בישראל ובמצרים, כמו גם סוכנויות רלוונטיות אחרות, פועלות במרץ כדי להוציא עוד אזרחים שלנו מעזה.

11:45 - שר המשפטים יריב לוין הודיע לחברי הוועדה לבחירת שופטים כי היא תתכנס ביום חמישי, ג׳ בכסלו תשפ״ד, 16 בנובמבר 2023, בשעה 14:30 בלשכת שר המשפטים בירושלים. מצ״ב סדר היום של ישיבת הוועדה.

11:30 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: "כמו בימים הקודמים - צה"ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה והזמן אוזל"

11:10 - בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית

11:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב עם ראשי הרשויות ביו״ש.

עדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד