י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בזמן המלחמה

למעלה מ-60 כתבי אישום הוגשו נגד ישראלים שהסיתו לטרור

הפרקליטות הגישה למעלה מ-60 כתבי אישום בגין הסתה לטרור מתחילת המלחמה | ביומיים האחרונים הוגשו חמישה כתבי אישום נוספים נגד תושבי מדינת ישראל ובקשות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים

למעלה מ-60 כתבי אישום הוגשו נגד ישראלים שהסיתו לטרור
אילוסטרציה צילום: pexels

מאמצי הפרקליטות נגד עבירות ההסתה והתמיכה בטרור: פרקליטות המדינה הגישה ביומיים האחרונים חמישה כתבי אישום נוספים נגד תושבי מדינת ישראל וביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית ופרקליט המדינה, ובסך הכל הוגשו עד כה למעלה מ-60 כתבי אישום דומים מתחילת המלחמה.

תמצית האישומים:

1. פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד וליד עזאם, תושב שפרעם בשנות ה-40 לחייו, בגין עבירות הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מאיה מצליח, הנאשם פרסם בשמונה הזדמנויות שונות בדף הפייסבוק שלו פרסומים ובהם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. באחד הפרסומים שיתף נאום שבו דובר הזרוע הצבאית של החמאס, אבו עוביידה, קורא באופן ישיר לערבים בישראל לתקוף את מדינת ישראל: "אנחנו מזמינים את כוחות ההתנגדות והצעירים המורדים של עמנו וכלל בני עמנו בגדה, בירושלים, ובשטחים הכבושים משנת 48... להתקומם בכל החזיתות ולהיכנס למערכה שלנו... להצית את האדמה תחת רגלי האויב ולקחת כבוד וחלק במערכה על ירושלים ואל-אקצא".

2. פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד סמיר נעאמנה, תושב עראבה בשנות ה-60 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יניב זוהר, הנאשם פרסם במספר הזדמנויות שונות קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, דברי אהדה ועידוד למעשה טרור והזדהות עם ארגון החמאס. באחת הפעמים כתב: "ערבים, מה אתם מחכים? אחרי הנאום של ביידן המוות לאמריקאים ולישראלים".

3. פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד בכר עטור, תושב ראמה בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יוסי גימפל, הנאשם הזכיר באינסטגרם שלו את דובר הזרוע הצבאית של החמאס, אבו עוביידה, וכתב: "אבו עוביידה: השעות החשוכות ביותר הן לפני עלות השחר. ובשחר הזה נגרום להם לבכות הרבה. אבל עכשיו אין זמן לבכות". כשהמשטרה הגיעה לעצור אותו הוא לא נכח בבית, וכשנודע לו על כך העלים הנאשם את החשבון שלו, בכוונה להכשיל את ההליך המשפטי.

4. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד עודה נעים, איש דת ירושלמי בשנות ה-50 לחייו המעניק ייעוץ בנושאים שונים לבית הדין השרעי, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. בעניין זה פורסמה הודעה נפרדת.

5.  פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול כתב אישום נגד תורייה עוודאללה, תושבת ירושלים בשנות ה-40 לחייה, אשר הסיתה לטרור בראיונות שנתנה לתקשורת. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הילי ברגמן, אחיינה של הנאשמת ביצע לפני כשבוע פיגוע דקירה בירושלים שבו פצע שוטר באורח קשה, לאחר מכן נוטרל בזירה ומת. ביום הפיגוע אמרה הנאשמת בראיונות לכלי תקשורת ערביים, בין היתר, בהתייחסה למות אחיינה: "הם הרגו אדם אחד, ובמקומו יגיעו אלף, והאש תגבר בלב שלנו, וכל ילד שנביא לעולם מרגע שהוא יונק, נלמד אותו להיות שהיד, לא כדי שיחיה כי אנחנו רוצים לחיות, אנחנו רוצים לחיות כדי להיות שאהידים, אנחנו רוצים לחיות כדי לשחרר אותה". בעת מעצרה התפתחה הפרת סדר אלימה, שבמסגרתה הושלכו לעבר כוחות הביטחון בקבוקי תבערה, אבנים, משטחי שיש ובלוקים ובוצע לעברם ירי זיקוקים.

בפרקליטות מציינים כי חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות תפעל בכל האמצעים נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.

מלחמת חרבות ברזל חמאס הסתה לטרור כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד