כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מלחמת חרבות ברזל

חודש למלחמה: כך מתעדכנים 200 אלף חרדים על אזעקות אמת

בלי יישומונים וטלוויזיה ופעמים רבות גם ללא אינטרנט או רדיו - 200 אלף חרדים מתעדכנים על התראות בעריהם, באמצעות שיחת טלפון.

חודש למלחמה: כך מתעדכנים 200 אלף חרדים על אזעקות אמת
טלפון כשר צילום: סימהדרין

בלי יישומונים וטלוויזיה ופעמים רבות גם ללא אינטרנט או רדיו - 200 אלף חרדים מתעדכנים על התראות בעריהם, באמצעות שיחת טלפון

"לפני כמה שנים פיתחנו מערכת ששמה 'קו התראות צבע אדום', אנשים מתקשרים לטלפון ייעודי (03-3044400) אומרים את שם העיר או האזור שבו הם מתגוררים, שומרים את המספר ובעת אזעקת אמת באזור הרצוי, הם מקבלים שיחת טלפון (צינתוק) וכך הם מתעדכנים שיש אזעקה באזור שלהם ועליהם להתמגן. כלומר מדובר ב'פקודת חיוג' לערים שבהן מופעלת אזעקה. לאור העובדה שבמגזר החרדי יש משפחות ברוכות ילדים וכל שניה קריטית בלהכניס את כולם לממ"ד או לצאת לחדר המדרגות - זה פיתוח מציל חיים; זה לא מעט פעמים פשוט קריטי אבל יש מקומות, לרוב שכונות חדשות או בחדרים סגורים, שבהן לפעמים לא ניתן לשמוע את הצופרים", אומר יוספי לנצ'נר סמנכ"ל חברת 'ימות המשיח' שפתחה את המיזם. לדבריו, "עד כה נרשמו אצלנו קרוב ל-200 אלף מנויים במספרי טלפון שונים, מחציתם רק בחודש האחרון".

בנוסף להתראה שמתקבלת באמצעות שיחת טלפון מהקו הייעודי, ניתן להתקשר אליו בכל עת כדי לשמוע היכן ומתי היו אזעקות בדקות האחרונות, מלבד אזור המגורים.

עיריות רבות, חרדיות או שכאלה עם ריכוז חרדי גדול כמו צפת, רחובות, בית שמש ועוד, יצרו שיתוף פעולה עם החברה: הרשויות פרסמו בחוצות השכונות החרדיות מספרי טלפון ייעודיים שלהן, כדי לאפשר לתושביהן להצטרף לקו הצינתוקים של ההתראות ובנוסף לקבל גם הודעות חשובות מטעם העירייה הקשורות למצב חירום.

'ימות המשיח' גם מפעילה מערך לימודים טלפוני בכל רחבי הארץ, מטעם בתי ספר ורשויות, כדי לאפשר לתלמידים החרדיים למידה מרחוק - משום שהם אינם יכולים ללמוד מרחוק באמצעות הזום המבוסס על אינטרנט. המורה משתמש בטאבלט וכך הוא יכול לראות מי מהתלמידים מחובר לשיעור, מאפשר לתלמיד שמאותת לשאול, ויש גם אפשרות של משחקי חברה.

"במשרד התקשורת מבינים כעת את החשיבות של מערך הטלפוניה הזה לשגרה ובטח לשעת חירום", אומר מנהל ותיק. "חובה לשמור על כך ולא לפגוע בזה באמצעות קיצוץ בדמי הקישוריות"

מלחמת חרבות ברזל אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד