כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הוראת שעה

אושר סופית: העברת מידע לצורך זיהוי גופות, ואיתור נעדרים

הכנסת אישרה בהוראת שעה את ההוראות שנקבעו בתקנות שעת החירום לצורך הסדרת הגישה של גופי הביטחון למידע מהמאגר הביומטרי במשרד הפנים לצורך זיהוי ואיתור הנרצחים, הנעדרים והשבויים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, וכן את אפשרות המשטרה לקבל מידע לרבות מידע גנטי ורפואי שיוכל לסייע במשימה זו 

אושר סופית: העברת מידע לצורך זיהוי גופות, ואיתור נעדרים
מחנה שורה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העברת מידע לצורך זיהוי או אימות זהות של אדם לרבות גופה, ואיתור נעדר או שבוי, הנדרשים בשל פעולות האיבה או פעולות המלחמה, הוראות שעה – חרבות ברזל, התשפ"ד 2023.

מוצע לעגן בהוראת שעה את ההוראות שנקבעו בתקנות שעת החירום לצורך הסדרת הגישה של גופי הביטחון למידע מהמאגר הביומטרי במשרד הפנים לצורך זיהוי ואיתור הנרצחים, הנעדרים והשבויים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, וכן את אפשרות המשטרה לקבל מידע לרבות מידע גנטי ורפואי שיוכל לסייע במשימה זו.

עוד מוצעים תיקונים הנוגעים לנושא שמירת טביעות האצבעות במאגר הביומטרי ואיסור מחיקתן בתקופת הוראת השעה, השימוש בתמונות תווי פנים ע"י רשות האוכלוסין, וכן הוראות בדבר סמכות דרישת ידיעות ומסמכים ע"י צה"ל.

עיגון התיקונים מוצע במסגרת שלוש הוראות שעה: האחת - בחוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע, התש"ע-2009, השנייה - בפקודת משטרה, והשלישית במסגרת החוק המוצע.

מוצע כי הוראות השעה יעמדו בתוקפן למשך שנה מיום תחילת החוק, עד ליום 7.11.24, ובכפוף לסמכות הארכת תקופה זו, על ידי שר הפנים או השר לביטחון לאומי או שר הביטחון, לפי העניין, לתקופות נוספות שלא יעלו על 12 חודשים במצטבר. כן מוצע כי בתקופת הוראת השעה יהי ניתן להשתמש בסמכויות האמורות גם לצורך איצור נעדרים והרוגים במסגרת אירוע אזרחי רב נפגעים עליו הכריז שר הפנים.

בדברי ההסבר נכתב: "בשל העדרו של מענה מלא לצורכי הזיהוי במאגרי משטרת ישראל וצה"ל, נדרשה באופן חיוני ודחוף הסדרת הגישה של גופי הביטחון למידע מהמאגר הביומטרי במשרד הפנים לצורך זיהוי ואיתור הנרצחים, הנעדרים, והחטופים; כמו כן נדרש לאפשר למשטרת ישראל לקבל מידע שיוכל לסייע במשימה זו, גם מגורמים נוספים."

מלחמת חרבות ברזל גופות איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד