ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"לשנות את המשוואה כולה"

בכיר חמאס חושף את כוונות המתקפה

"המתקפה לא נועדה כדי להשיג דלק או פועלים, אנחנו לא מבקשים לשפר את המצב בעזה, הקרב הנוכחי נועד להפוך לחלוטין את המצב". כך אומר בכיר חמאס היושב בקטאר ל-New York Times. גורם ישראלי אומר לעיתון: "אני אשא בטעות הזו עד סוף חיי"

בכיר חמאס חושף את כוונות המתקפה
חטיפת חייל לתוך עזה צילום: פלאש 90

חליל אל-חיה, בכיר בארגון הטרור חמאס, אומר בראיון ל-'New York Times' בקטאר כי מטרת המתקפה הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר, הייתה להפוך את מצב המלחמה לקבוע, לאחר שהרגישו בארגון כי הסוגייה הפלסטינית חומקת מסדר היום - ופעולה רחבה ואלימה הינה הפתרון היחידי.

אל-חיה ציין כי אחת הסיבות למתקפה נבעה מהצורך לשנות את המשוואה כולה, וכי חמאס אכן הצליח להחזיר את הסוגייה הפלסטינית להיות רלוונטית: "הארגון היה חייב להראות לאנשיו שהסוגייה הפלסטינית לא מתה". עוד הדגיש אל-חיה כי ארגון הטרור איננו מעוניין לשפר את איכות חייהם של תושבי הרצועה: "המתקפה לא נועדה כדי להשיג דלק או פועלים, אנחנו לא מבקשים לשפר את המצב בעזה, הקרב הנוכחי נועד להפוך לחלוטין את המצב".

כמו כן, טהאר אל נונו, יועץ התקשורת של ארגון הטרור, אמר כי בחמאס מקווים שמצב המלחמה בישראל יהפוך לקבוע בכלל הגבולות, ושהעולם הערבי יעמוד לצידם. בתוך כך, שני גורמים ערבים שממשלותיהם מנהלות שיח עם חמאס מסרו ל'ניו יורק טיימס' כי המשימה העיקרית של המתקפה הייתה לחטוף כמה שיותר חיילים ישראלים למטרת חילופי האסירים.

גורם ביטחוני רשמי באזור הוסיף כי בחמאס ציפו לכך שהפלסטינים ברחבי העולם יתעוררו נגד ישראל, אזרחי מדינות ערב יפעילו לחץ על ממשלותיהם ובעלות בריתה של חמאס באזור, כמו חיזבאללה, יצטרפו ללחימה. עם זאת, לפחות 4 גורמי מודיעין, ערבים ואירופים העריכו כי בחיזבאללה לא ידעו מראש על המתקפה, בדומה למנהיגים הפוליטיים של חמאס מחוץ לרצועה, שהופתעו גם כן מהמתקפה.

בתוך כך מדווח ה'טיימס' כי כמה פקידים ישראלים הביעו חרטה עמוקה על כך שהם כשלו בהבנת אישיותו של יחיא סינוואר ואת כוונותיו, אחד מכשלים ביטחוניים רבים שאפשרו לחמאס לזרום דרך גדר הגבול ולהשתולל, ברובו ללא הפרעה, במשך שעות. "אני אשא בטעות הזו עד סוף חיי", אמר גורם ישראלי לעיתון.

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד