כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בחסות הפסקת האש

המלכודת שמתכנן יחיא סינוואר לישראל

"האתגר הגדול של ישראל הם החטופים. בלי שתיתן משהו, הם לא ישוחררו. על כן יש חשיבות רבה להמשך פעילות צה"ל על הקרקע. ככל שחמאס ייאבד חמושים ומפקדות ויתקשה לגייס אמפטיה הומניטרית – כך ישתלם לו לשחרר יותר חטופים" | המומחה לעולם הערבי מספק זווית מעניינת לדרישת חמאס להפסקת אש

המלכודת שמתכנן יחיא סינוואר לישראל
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הפרשן לענייני ערבים של גלי צה"ל ג'קי חוגי, מתייחס במאמר שכתב לדיווחים על הפסקת אש שאותו דורש חמאס בתמורה לשחרור החטופים, תחת הכותרת "המלכודת שמתכנן סנואר לישראל ומדוע צה"ל מסרב בעקשנות להפסקת אש למרות הפיתוי לקבל חטופים".

לדברי חוגי, "חמאס דורשים הודנא בת כמה ימים בתואנה שברצועה מתחולל אסון הומניטרי. האוכלוסייה אכן הוכתה אנושות, אבל לא למענה דורשת חמאס את הימים. מטרתה להביא תקשורת מכל העולם ולהראות את מימדי ההרג והחורבן. כך יתעורר המצפון המערבי ובמיוחד דעת הקהל האמריקנית, ועל ישראל יופעל לחץ רב לעצור".

עוד הוא מציין, "חמאס עובדים בכמה זירות כדי להכשיר את הקרקע לרגע הזה. הם כבר גייסו ממשלות אוהדות (טורקיה, רוסיה, איראן), ואת מזכ"ל האו"ם גוטרש. אחרי שהמיטו בעצמם אסון הומניטרי על עמם, הם משמיעים את זעקתו. כך הם מקווים לטשטש את המסר הישראלי, כי ברצועה מתנהל מבצע לחיסול דאעש-פלסטין".

"העיתון ‎אל אח'באר מגלה מפי מקור פלסטיני כי חמאס דורש ארכה לחלץ גופות מבין ההריסות. יש לפי ההערכות בין אלף לאלפיים גופות. הוצאתן היא אכן צורך חיוני שנועד למנוע מחלות, אבל לסנוואר פחות אכפת מהגופות, הוא נאבק על חייו. מטרתו למשוך זמן ללא תקיפות וכמובן להראות את ההרס".

לפי הבנתו של ג'קי חוגי, "ישראל מודעת לכך ועל כן היא מסרבת להפסקת אש. חמאס משלמים לא רק את מחיר ה-7 באוקטובר, אלא גם את מחיר מדיניותם בשנים האחרונות. כל פעם שדרשו סעיף הומניטרי, הם איימו להשיגו בכוח אם לא יינתן. ישראל התקפלה, והגדילה את התיאבון של חמאס. היום, בקשותיה ההומניטריות נענות בטילים".

לסיכום אומר הפרשן, "האתגר הגדול של ישראל הם החטופים. בלי שתיתן משהו, הם לא ישוחררו. על כן יש חשיבות רבה להמשך פעילות צה"ל על הקרקע. ככל שחמאס ייאבד חמושים ומפקדות ויתקשה לגייס אמפטיה הומניטרית – כך ישתלם לו לשחרר יותר חטופים, כדי לקבל דבר מה. משום כך התמיכה האמריקנית בהמשך המבצע קריטית".

מלחמת חרבות ברזל חמאס יחיא סינוואר הפסקת אש תקיפות בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד