כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היום ה-34 ללחימה

לוחם בן 29 נהרג בעזה הי"ד, חמישה נפצעו קשה | אזעקה באשדוד

לראשונה מאז 20:00 אמש, אזעקה הבוקר בעוטף, בשורה קשה הבוקר על נפילתו של לוחם צה"ל אליהו בנימין אלמקייס הי"ד, בן 29 מירושלים שנהרג בקרבות | בנוסף נפצעו חמישה לוחמים באורח קשה | 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים לאורך היום מכל הזירות וההתרחשויות

לוחם בן 29 נהרג בעזה הי"ד, חמישה נפצעו קשה | אזעקה באשדוד
אליהו בנימין אלמקייס הי"ד / צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל נכנסת ליום ה-34 למלחמת 'חרבות ברזל'. גם הבוקר נפתח עם בשורה קשה ומרה על נפילתו ביממה האחרונה של חלל צה"ל, רס"ר אליהו בנימין אלמקייס הי"ד, בן 29, מירושלים, לוחם הנדסה בגדוד 8219, חטיבה 551, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה אתמול (רביעי) קצין ושני לוחמים מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, קצין במילואים מגדוד 697, חטיבה 551, לוחם במילואים בגדוד 6551, חטיבה 551.

אליהו בנימין אלמקייס הי"ד.

בפיגוע ירי שהתרחש הלילה בין גיתית לאיתמר בשומרון, נפצעו באורח בינוני בני זוג בשנות העשרים לחייהם שנסעו ברכבם עם תינוקת בת חמישה חודשים שלא נפגעה. צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבל. 

אתמול היה היום הרגוע ביותר מזה 33 ימים מבחינת ירי רקטי מרצועת עזה. מלבד 10 אזעקות, כולן ביישובי עוטף עזה, אף לא אחת היתה בשדרות וכמובן שלא בשפלה, בשרון ובמרכז. האזעקה האחרונה שנשמעה במרכז היתה ביום שלישי בערב בשעה 21:35, אז נרשמה גם פגיעה בבית בסביון. האזעקה האחרונה שנשמעה אמש, היתה בשעה 20:00 בכיסופים, האזעקות התחדשו הבוקר בשעה 07:15 בכיסופים. 

חרף הדיווחים בתקשורת הזרה על ניסיונות של מדינות שונות להוביל להפסקת אש תמורת שחרור חלק מהחטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר אמש למצלמות: "לא תהיה הפסקה אש בלי שחרור חוטפינו - כל השאר זה סרק".

עדכונים שוטפים:

14:40 - מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב. כלי טיס של צה"ל תקף את מקור הירי וכוחות צה״ל תקפו בארטילריה. כמו כן, מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר מצפה עדי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי.

14:30 - עקב אירוע בטחוני באזור רכס רמים, מתקיימות חסימות כבישים ב:
- מלכיה
- רמות נפתלי
- צומת מצודות (גיבור)
- מרגליות

14:10 - ניר דבורי ב'N12': לוחמים בשטח עזה שנלחמים מול המנהרות מספרים על קולות של מחבלי חמאס שבוקעים מתת הקרקע - "אנחנו לכודים למטה. אנחנו נחנקים, לא יכולים לצאת".

14:00 - אזעקות בעוטף עזה באשדוד ובסביבה.

11:05 - ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, דורש הסברים מראשי המערכות AP, רויטרס, CNN וניו יורק טיימס בעקבות מעורבותם של צלמים ממערכות אלו באירועי ה-7 באוקטובר.

10:55 - צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך טילי הנ"ט בחטיבת מחנות המרכז של חמאס

10:45 - השר בני גנץ: "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו - הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

10:30 - עוכב לחקירה הח"כ לשעבר מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, שהודיע על הפגנה בנצרת נגד המלחמה

09:56 - אזעקות באשדוד

09:15 - כוחות הנדסה חשפו מטענים שיועדו לפגיעה בכוחותנו במחנה הפליטים ג’נין; מפקד פיקוד המרכז חתם על צו הריסה לבית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במחסום מכבים ובמחסום חשמונאים

09:00 - לאור המצב הביטחוני הוחלט שלא לקיים את אירועי שבת חיי שרה המסורתיים בחברון.

08:15 - המשנים ליועמ״שית בהנחייה לממשלה: בחלוף חודש מתחילת המלחמה, אין לאשר עוד החלטות דחופות בהצבעה טלפונית בממשלה ואין להשתמש בכלי של תקנות לשעת חירום, למעט במקרים חריגים.

08:10 - עיריית צפת: כחלק מההיערכות לשעת חירום, מתבצע היום תרגיל של כוחות הביטחון בגזרת צפת. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות ביטחון. על מנת למנוע לחצים מיותרים, אנא, שתפו ועדכנו קרובים ובני משפחה.

08:08 - לאחר 10 שעות לחימה: כוחות חטיבת הנח״ל השלימו הלילה השתלטות על מוצב 17, מעוז צבאי של חמאס במערב ג׳באליה בצפון הרצועה. הלוחמים ניהלו קרב מול המחבלים ששהו במוצב - מעל הקרקע ומתחת לקרקע.\

07:35 - אזעקה בניר עוז

07:30 - עדכון על מצב בני הזוג שנפצעו הלילה בשומרון: הפצועים (גבר בן 21 ואישה בת 23) סובלים מפציעות חודרות, הגיעו ליחידת הטראומה בבית החולים בילינסון במסוק ובאמבולנס, ומאושפזים במצב בינוני להמשך טיפול. עם הזוג הגיעה תינוקת ללא פציעות שהועברה לבית החולים שניידר.

07:15 - אזעקה בכיסופים.

07:11 - שר העבודה יואב בן צור מש"ס אומר בראיון ל'מעריב': "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. רה"מ בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט".

07:09 - 'הארץ' מדווח כי צה"ל משתמש במשדרים המוצמדים לעופות דורסים כדי לאתר גופות נסתרות בשטח.

07:00 - משטרת ניו יורק עצרה הלילה סטודנט בן 21 מאוניברסיטת ניו יורק, בחשד לתקיפת מפגינה פרו-ישראלית ואדם נוסף בספריית האוניברסיטה במנהטן. על פי החשד, העצור התווכח עם המפגינה, סטודנטית באוניברסיטה, ו"טרק עליה שער שגרם לה לחבלות קלות באגודל". כאשר אדם נוסף ניסה להתערב, הוא לכאורה "היכה אותו בפנים ובצוואר".

06:52 - פלסטינים דיווחו הלילה על פעילות של צה"ל בכפר ברטעה שבצפון השומרון וכן בכפר טובאס, שבין שכם לצפון הבקעה, ובעיירה בית פוריק. לדבריהם כמה מבוקשים נעצרו. 

כניסה קרקעית עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד