כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"כוח אלחנן"

האח השכול: "היו גופות מוטלות בכניסה, הגענו בכאוס גדול"

הרב מנחם קלמנזון סיפר על אחיו אלחנן הי"ד שנפל בזמן שניסו לחלץ ישראלים מבארי: "אלחנן מת בידיים שלנו". טען: "המדינה לא יכולה לסכן עצמה בהפסקת אש"

האח השכול: "היו גופות מוטלות בכניסה, הגענו בכאוס גדול"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב מנחם קלמנזון שכל את אחיו אלחנן בן ה-42 ז"ל, זאת כשחילצו יחד אזרחים מקיבוץ בארי שבעוטף עזה בבוקר השבת השחורה של ה-7 באוקטובר לפני 34 יום. לצוות שלהם קראו "כוח אלחנן".

קלמנזון שוחח עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103fm וסיפר על הטרגדיה הקשה: "בבוקר אלחנן כבר הבין את רמת הקטסטרופה, הוא לא היה יכול לשבת בשקט בבית כשהאחים שלנו נלחמים כך. נסענו יחד לבארי, לסוג של אפוקליפסה. הדרך הייתה מאוד לא פשוטה, אני לא צריך לפרט איך היו נראים הכבישים".

"היו שם גופות מוטלות בכניסה. הגענו בכאוס מאוד גדול", תיאר. "לא ראיתי אף פעם סדר גודל כזה של אש. הגענו לאחד הבתים בבוקר, לפנסים נגמרו הסוללות, ומחבל ארב לאלחנן בפינה חשוכה של הבית. ישר הוא חטף צרור ונפל. נפגעתי גם אני בזרוע ובפנים. חשבתי שאלחנן נהרג במקום, ואז ראיתי תנועה של בית החזה. הוא הסתכל לי בעיניים, היה לנו קשר עין, אני יודע שהוא היה בהכרה, אני יודע שהוא יודע שלא השארנו אותו בבית החשוך. הוא מת בידיים שלנו".

בסיום דבריו, הבהיר קלמנזון: "המדינה לא יכולה לסכן את עצמה בהפסקת אש. האויבים שלנו אכזריים לאין שיעור. כשמדברים איתי על הפסקת אש, אני מפחד על הילדים שלי".

חמאס עזה בארי מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד