כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הלוחם נטש עמדה

"כשל חמור": ממצאי התחקיר מהפיגוע שבו נפלה לוחמת מג"ב

ממצאי התחקיר של הפיגוע בו נפלה בתחילת השבוע לוחמת מג"ב קובע כי נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור בהתנהלותו של אחד הלוחמים | מפקד מג"ב החליט להדיחו

"כשל חמור": ממצאי התחקיר מהפיגוע שבו נפלה לוחמת מג"ב
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

תחקיר שביצע משמר הגבול בעקבות הפיגוע שאירע בתחילת השבוע סמוך לתחנת 'שלם' בירושלים, במהלכו נפלה לוחמת מג"ב סמ"ש רוז לובין ז"ל, מעלה כי נמצא "כשל משמעתי ומבצעי חמור" בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות. לפי התחקיר, הכשל כלל נטישת העמדה בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות.

בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על הדחתו של הלוחם הנ"ל מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה"ל.

"לוחמות ולוחמי משמר הגבול, נמצאים בחזית העשייה והלחימה", אמר מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק. "כחיל אנחנו אמונים על בטחונו ושלומו של הציבור - ובהתאם לסמכות הגדולה ישנה אחריות במידה זהה".

בריק הוסיף כי "משמר הגבול הוא חיל שחרט על דגלו מקצועיות ומקצוענות בהתאם למצפן ערכי ברור ומובהק. במקומות שבהם נבין שיש כשל, לא נתפשר ונטפל בנחישות ובאומץ פיקודי, תוך הפקת לקחים ושקיפות מלאה."

סמל-שני רוס אלישבע רוז איידה לובין, נפלה ביום שני בפיגוע בתחנת 'שלם' בירושלים. לובין ז"ל ושני לוחמים נוספים שהו בפעילות מבצעית לאבטחת התחנה. במהלך הפעילות הגיח המחבל, בן 16, מעיסוואה, דקר את הלוחמת אנושות ולוחם נוסף שנפצע באורח קל. לוחם שלישי שהיה עימם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו.

כתוצאה מהדקירה, סמ"ש רוס אלישבע רוז איידה לובין נפגעה באורח אנוש ופונתה לבית החולים 'הדסה עין כרם'. לאחר מאמצים רבים להצלת חייה, נאלצו הרופאים המטפלים לקבוע את מותה.

מלחמת חרבות ברזל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד