כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נכס חזק עבור העם היהודי

הסברה בין שבעים זאבים // משה ולדר

בן שפירו מתעמת עם סטודנטים צעירים שמפיצים ידיעות כוזבות ומציג קול שפוי שהוא כמו טיפה בים, איך החמאס מצליח למרות הכל להשיג אותנו בשני צעדים בזירת ההסברה?. הסופר והיוצר משה ולדר בטור מיוחד על הסברה בימים אלו 

הסברה בין שבעים זאבים // משה ולדר
בן שפירו צילום: צילומסך

לפני מספר ימים פורסם סרטון שבו מופיע יהודי אמריקני חובש כיפה שמנהל ויכוח עם סטודנטים פרו-פלסטיניים באוניברסיטת אוקספורד אודות הלגיטימיות של פעילות צה"ל בעזה והפעולות שעלולות לפגוע גם באוכלוסייה אזרחית וכלשון בעל ההגדה- מקהה את שיניהם.

האיש הזה, הוא לא אחר מאשר הסופר והעיתונאי בן שפירו, שעוסק כבר שנים רבות בהסברה ובהצגת הנרטיב היהודי והישראלי בתחומים רבים.

בסרטון המדובר, מוצגות מספר דקות (שנחתכו מתוך דיון של קרוב לשעה) שבעצם מתמצתות את המאבק המתוקשר של ישראל מול הפלסטינים על דעת הקהל העולמית ומאפשרות הצצה על השיח ההזוי שמתקיים בצל המלחמה המוצדקת הזו. הסטודנטים טוענים שוב ושוב שישראל לאורך השנים "הרגה עשרות ילדים פלסטיניים", ש-"ישראל כבשה וגזלה מאנשים את בתיהם" ושישראל יורה באזרחים פלסטיניים על בסיס קבוע, כל זה נאמר כאילו היה אמת מובהקת וברורה כשמש בצהריים ובצורה מתוזמרת שלעיתים מוקראת מתוך הכתב כאילו יש פה איזו מנטרה שצריך לחזור עליה עד שזה יחלחל.

בן שפירו, הידוע כאדם מבריק ומהוקצע שיודע לדבר היטב את השפה האקדמאית, הוזמן במיוחד על יד האוניברסיטה לשם כך, והוא עונה להם בטון בטוח ובקצב של מכונת יריה, מציג חשיבה אנליטית זריזה ומפרק את הטיעונים שלהם אחד לאחד, לעיתים גם מגחיך אותם לחלוטין.

בין השאר, כשהתיחס למצב הנתון בסכסוך הישראלי-פלסטיני, הוא אומר בחדות "אם ישראל תוריד את הנשק שלה (ותישאר חסרת הגנה), תהיה בבירור שואה שניה. לעומת זאת, אם הפלסטינים יורידו את הנשקים שלהם (ויפסיקו עם התקפות הטרור הרצחניות שלהם) תהיה אפשרות למימוש החזון של שתי מדינות לשני עמים" ובמילים אחרות- ישראל איננה בוחרת במלחמה אלא רק מנסה להגן על עצמה. כמו כן, חוזר שפירו ומחלץ מפי הסטודנטים הערביים את ההודאה בכך שמבחינתם כל פלסטין היא כבושה ושאין מקום שלדעתם אמור להיות בשליטה ישראלית. דבר שמעיד כאלף עדים על כך שהגישה הפלסטינית לא שואפת לפתרון אלא למרחץ דמים.
במקרה אחר, סטודנטית שואלת: "האם אין הכיבוש והרג הפלסטינים לאורך שנים רבות, מצדיק את מתקפת החמאס לפי הלוגיקה שלך?"

שפירו לא מתבלבל ומייד אומר שיש הבדל עצום בען הדברים. אין הדיון על הרג אזרחים בישראל דומה למה שקורה כעת בעזה (גם בהנחה שנהרגים שם לפעמים בטעות חפים מפשע) משום שהחמאס הגיע במטרה לפגוע באזרחים ולהרוג את כל מי שרק יוכל ואילו צה"ל מגיע במטרה לפגוע בטרוריסטים רצחניים שמסתתרים במכוון בתוך אוכלוסייה אזרחית, ובמלחמה כמו במלחמה, עלולים למות גם אזרחים. כפי שבסוף מלחמת העולם השניה מתו בגרמניה 2 מליון אזרחים.

הסטודנטית אומרת "הם לא הרגו אזרחים גרמניים".

ושפירו מרים גבה ואומר "נראה לי שאת צריכה לשאול שוב את אזרחי דרזדן על העניין הזה, מה שלא תוכלי לעשות כי הם מתו במלחמה..." (עובדה היסטורית- בסוף מלחמת העולם השניה, העיר דרזדן הופצצה ונשרפה עד היסוד על כל התושבים שנותרו בה. בנות הברית עשו זאת על אף הפגיעה באזרחים, למען יראו וייראו).

טעויות היסטוריות מגוחכות כאלה, לא מפריעות לסטודנטים הערביים להמשיך ולבנות את הנרטיב של "ישראל הורגת תינוקות ערביים", ושל הצגת מספרי המתים בכל צד כאילו שיש פה איזו מידה כנגד מידה וכאב לב גדול על כך שישראל "הורגת יותר" עם השמטת הפרט הבסיסי ביותר והוא שישראל מחסלת מחבלים בכמות גבוהה מתוך הגנה על הבית ממתקפות טרור רצחניות והחמאס מכוון את הפגיעה מראש לאזרחים תמימים.

זו בסך הכל טעימה קטנה מהשיח בעולם בכלל ובעולם האקדמאי בפרט, אודות המצב בישראל.

מדובר בליהוג בלתי פוסק של שקרים שאנשים בכל רחבי העולם באמת מאמינים בהם, כי זה מה שהם שומעים ללא הפסקה.

ההנהגה הפלסטינית ותומכיה, בין אם זה אש"פ או חמאס, משקיעה הרבה מאד בשביל הדיברור הזה בעולם.

דבר זה, הוא חלק ממה שמכונה 'תכנית השלבים' של הפלסטינים. על פי תכנית זו, הפלסטינים מנסים לפעול בשלבים, ראשית כל- באמצעות טרור שינסה לגרור אותנו למלחמות מהסוג שבו אנחנו מצויים כעת. שנית- באמצעות בניית קו תדמיתי של מלחמה לגיטימית של עם בעם, כשהצד הפלסטיני הוא העם המסכן, הנכבש וחסר הזכויות ואילו הצד הישראלי הוא הכובש המשתמש בכח הזרוע כדי להפקיע מהפלסטינים את הזכות לחיות חיים נורמליים.

ומה קורה כשהם מצליחים בכח הטרור שלהם ומביאים אותנו למלחמה?

אז זה מה שקורה - ברגע שיש עימות בסדר גודל כזה, זו ההזדמנות שלהם להציף את כל הדיון בנסיון להדוף אותנו עוד צעד לאחור מבחינה תדמיתית. אוטומטית צפים גם האמירות המרושעות והמופרכות אודות 'התנגדות עממית' כדי לבסס את הרעיון הזה, לעמעם את האמת ואת העובדות ולהציג את המציאות באופן של "אנחנו בסך הכל מתנגדים לכיבוש".

ובשורה התחתונה והכואבת - אם מסתכלים על דעת הקהל העולמית, זה כנראה גם עובד להם. מדינות רבות מגנות את ישראל למרות שכולם יודעים מה שנעשה פה ביום שמחת תורה, דבר שאין לו אח ורע בכל שנות קיומה של מדינת ישראל.

לא חסרים סרטונים ולא חסרות עדויות, אבל בכל זאת הם מצליחים להרים את הנרטיב הזה שלהם דרך שקרים ומניפולציות תקשורתיות, ("איך אפשר לדעת שהסרטון הזה אמיתי, אולי זה נעשה באמצעות בינה מלאכותית?" טוען שם אחד הסטודנטים בחוצפה) דברים שהם ממש מצטיינים בהם ומשקיעים בהם את כל מרצם.

בן שפירו, עם הכח הגדול שבפיו, הוא נכס חזק מאד עבור העם היהודי, אבל במלחמת ההסברה, צריך כח עליון כדי להשמיע לכל העולם העוצם את עיניו את המובן מאליו- הם רוצחים מתועבים שכל עיסוקם בהשמדה, ואילו אנחנו אנשים שוחרי שלום וחיים.

מלחמת חרבות ברזל משה ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד