כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אופקים חדשים

שוק הנדל"ן בראי המלחמה: המומחים מסמנים את ההזדמנויות

הביקושים לאחר המלחמה יהיו גבוהים מן הרגיל גם בשל הקיפאון הנוכחי וגם בשל עליית יהודים מהתפוצות • המומחים מצביעים על העיר אופקים כאחת ההזדמנויות המשמעותיות העומדות על הפרק בימים אלו

שוק הנדל"ן בראי המלחמה: המומחים מסמנים את ההזדמנויות
הזדמנויות נדל"ן צילום: שאטרסטוק

המלחמה בדרום הביאה לקיפאון דרמטי בשוק הנדל"ן. אתרי הבנייה השוממים ברובם בשל האיסור שהטילו ראשי ערים רבים על כניסת פועלים לשטחם, לצד המצב במשק שהביא רבים לעצור ולעשות חושבים לפני שהם מתקדמים עם עסקאות הביא את השוק למקום בו לא היה מזה שנים ארוכות.

דווקא בתוך המצב הנוכחי מזהים מומחים בתחום הזדמנויות נדירות כאשר בהתחשב בנתונים וברקע ההיסטורי של מדינת ישראל למודת המערכות הצבאיות, דווקא אלו שידעו לזהות נכון מגמות וסיטואציות משתלמות יכולים להניב לעצמם רווח גדול מאוד.

בהסתמך על נתוני העבר ועל סמך ההיכרות עם השוק הישראלי קובעים מומחים רבים כי בתום המלחמה תירשם הסתערות המונית על שוק הנדל"ן כפי שהיה לאחר כל מלחמה וסבב צבאי בישראל. "בסוף אנשים צריכים מקום לגור, אין לאן לברוח, ועצירת שיווקים כעת תביא לגל עצום של ביקושים לאחר המלחמה מאנשים שפשוט יבקשו קורת גג לראשם" הם מסבירים ומציינים: "והציפייה היא לעליית ערך של 15-20%".

"נתון נוסף שחייבים להביא בחשבון" הם מוסיפים "היא האנטישמיות שמתרחבת בצעדי ענק באירופה ולא רק. אנחנו צופים נהירה של מאות ואף אלפי משפחות, רובם מהציבור הדתי והמסורתי, שיבואו הנה לאחר המלחמה בעקבות גילויי האנטישמיות החמורים בבירות האירופיות. זה יציף את השוק עם ביקוש גבוה מאוד לדירות בסביבה תורנית מצד אוכלוסייה שגם יש לה איך לשלם".

אחת הדוגמאות שהם נוקטים בה היא העיר אופקים, שאמנם עברה טראומה לא פשוטה בחג שמחת תורה עם חדירת המחבלים לתחומיה ורציחתם של עשרות מתושבי העיר, אך מאז היא מתאוששת ובהשוואה ליתר ערי הדרום הרי שהיא כמעט ואינה סופגת ירי רקטות מרצועת עזה ותושביה זוכים לשקט יחסי.

בעוד הערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע ספגו מאות התרעות לשיגור טילים, הרי שבאופקים נשמעו כעשרים אזעקות בלבד. מנגד, באותם ערים המחירים למ"ר נעים בין 18 ל-25 אלש"ח, בעוד באופקים המחירים עומדים על ממוצע של 15 אלש"ח למ"ר ופוטנציאל ההשבחה הוא אדיר.

חשוב להבין שתושבי עוטף עזה ירצו לשוב לאזור, חלק מהם לא יהיו מעוניין לשוב ליישובים עצמם ויבחרו באופקים שמרוחקת דיה מן הגבול כמקום ראוי למגורים, מה גם שהפרויקטים החדשים בעיר כוללים בתוכם ממ"ד ללא יוצא מן הכלל, פריוולגיה שאין לרוב הערים בדרום ותביא לביקוש גובר הן מצד משפרי דיור בתוך העיר והן מתושבי יישובים וערים בסביבה.

נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד