י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם אלה שלפני המתקפה

הוקפאו הסדרי טיעון בתיקי נאשמים מחמאס והג'יהאד האסלאמי

לצד זאת נערך מיפוי של כלל התיקים בהם נאשמים פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי, על מנת לבחון החמרה משמעותית בדרישת רף הענישה | מדובר צה"ל נמסר כי "בחינה זו רלוונטית אף ביחס לתיקים בהם התקיים מו"מ לפני המתקפה האכזרית של ה-7 באוקטובר"

הוקפאו הסדרי טיעון בתיקי נאשמים מחמאס והג'יהאד האסלאמי
כלא. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בפרקליטות הצבאית הנחו להקפיא עד להודעה חדשה כל משא ומתן שהתקיים להסדרי טיעון בתיקים שמתנהלים נגד נאשמים מחמאס והג'יהאד האסלאמי. כך פורסם לראשונה ב'כאן חדשות'. בנוסף, בפרקליטות הצבאית עורכים בעקבות המלחמה מיפוי של כלל התיקים בהם נאשמים פעילים של ארגוני הטרור הללו, על מנת לבחון החמרה משמעותית בדרישת רף הענישה.

המשא ומתן על הסדרי טיעון הוקפא רק בפרקליטות הצבאית, כשפרקליט המדינה עמית אייסמן לא הוציא הנחיה דומה בתיקים המתנהלים נגד פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי בבתי המשפט האזרחיים. כלומר, לפי שעה משא ומתן להסדרי טיעון עם פעילי טרור בבתי דין אזרחיים ימשכו לכאורה כרגיל.

כשבוע לפני פרוץ המלחמה אישר בית הדין הצבאי עסקת טיעון מקלה מאוד, שכוללת שש שנות מאסר בלבד וקנס כספי בסך 8,000 ש"ח עבור יסמין שעבאן, שגייסה שלוש חוליות צבאיות מעזה שתכננו להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות. שעבאן הייתה בקשר וקיבלה הנחיות מפעילי טרור ברצועה, השייכים לג'יהאד האסלאמי ולחמאס, והצליחה לגייס כסף ואמצעי לחימה לפעילויות הטרור. על חברי החולייה נגזר מאסר של שנה וחצי בלבד.

על אף שבית הדין הצבאי טען כי "העבירה בה הורשעה הנאשמת היא חמורה ביותר, בפרט בשים לב למהות מעשיה", הוא בחר לאשר את הסדר הטיעון המקל הזה. בין נימוקי ההסדר, בית הדין הצבאי מסר כי "הנאשמת הודתה במעשיה וחסכה זמן שיפוטי מבית המשפט" והוסיף כי עצם העובדה שהפעילויות שתכננה לא הבשילו - הקל בחומרת עונש.

מדובר צה"ל נמסר: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כנגד ארגון הטרור חמאס בעקבות המתקפה הרצחנית בה פתח הארגון, בה לקחו חלק גם פעילי ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

"עם פתיחת המלחמה, מיפתה התביעה הצבאית את כלל התיקים המתנהלים שהנאשמים בהם מזוהים עם ארגוני טרור אלה, לנוכח הצורך המובן מאליו לבחון את הענישה המתאימה בתיקים לאור החומרה המובהקת הגלומה בפעילות של נאשמים המזוהים עם ארגונים אלה. זאת, תוך בחינת כל תיק בהתאם לנסיבותיו הפרטניות. בחינה זו רלוונטית אף ביחס לתיקים בהם התקיימו הליכי משא ומתן לפני המתקפה האכזרית של ה-7 באוקטובר.

"לאחרונה, ננקטו צעדים נוספים שעניינם הבטחת הסדר הציבורי וביטחונם האישי של החיילים במקום. בצעדים אלה אין כדי לפגוע בזכותם של העצורים להליך הוגן".

הג'יהאד האסלאמי חמאס הסדר טיעון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד