כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סיפור לשבת

הרב פנגר: כיצד שילם הילד העני על כוס החלב שקיבל?

הרב יצחק פנגר עם סיפור נפלא לכבוד שבת, על ילד עני שקיבל כוס חלב מילדה בת 10, כיצד שילם לה ע"כ? איך זה קשור לפרשתנו פרשת חיי שרה? ומה אנו למדים מכך בימים אלו?   

הרב פנגר: כיצד שילם הילד העני על כוס החלב שקיבל?
כוס חלב, אילוסטרציה צילום: freepik

ילד בשם הווארד קלי (Howard Kelly) היה בן למשפחה ענייה. יום אחד לא יכול היה להתרכז בלימודים מרוב רעב.

הוא יצא מבית הספר כדי לנסות ולמצוא משהו בפח השכונתי, אך לא מצא כלום. הוא החליט לאזור אומץ, ובפעם הראשונה לדפוק באחת הדלתות, ולבקש משהו לאכול.

הוא דפק על אחת הדלתות, ואת הדלת פתחה ילדה בת עשר, בערך בגיל שלו. מרוב בושה הוא התבלבל, וביקש ממנה לשתות מים. הילדה התבוננה בו, והחליטה להביא לו כוס חלב קר ומרווה, במקום מים.

הוא שתה את החלב, ששימח אותו כל כך. הוא שאל לשמה, ואמר לה: "אותך אני לא אשכח לעולם!". השנים עברו, ומצבו של הילד השתפר. בלימודים הוא הצטיין, לאוניברסיטה - לפקולטה לרפואה - הוא התקבל על מלגה, וכעבור מספר שנים התקבל אף להיות ראש מחלקה בבית החולים המקומי.

יום אחד הגיע לשולחנו תיק רפואי, שנשא את השם של אותה ילדה מלפני שנים. היא חלתה במחלה נדירה. ד"ר הווארד קלי החליט שהוא ייקח את התיק שלה לידיים. הוא לא רק נתן לה שירות VIP, אלא כשהטיפול בה הסתיים, והיא קיבלה את החשבון לתשלום, על סכום מכובד כמובן, היא גילתה שעל בקשת התשלום נכתב: "הסכום שולם במלואו לפני כ-40 שנה, על ידי כוס חלב קר ומרווה. על החתום, ד"ר האוורד קלי".

במלחמה הזו, סיפורי הנתינה וההצלחה אינם נגמרים. כל חסד שאנו עושים, אנו יודעים היכן הוא מתחיל, אבל היכן המעגל ייסגר, אף אחד לא יודע.

בפרשת השבוע, אליעזר עבד אברהם יוצא לחפש אישה ליצחק, והוא מעמיד תנאי: "וְהָיָה הַנַּעֲרָה אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי נָא כַדֵּךְ וְאֶשְׁתֶּה, וְאָמְרָה שְׁתֵה וְגַם גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה, אֹתָהּ הֹכַחְתָּ לְעַבְדְּךָ לְיִצְחָק".

רבקה אמנו לא ידעה שאם היא תעמוד בניסיון הוא תזכה להתחתן עם יצחק אבינו ולהיות אחת האימהות של האומה היהודית. היא יכלה לומר "מה, אני פראיירית? סליחה, אני צריכה לשאוב לגמלים שלו? שישאב לבד...". אבל היא עמדה בניסיון, וזכתה.

תזכרו לתת, בלי חשבון למי. ותקבלו, בלי לשכוח ממי.

שבת שלום

שלכם, יצחק פנגר

הרב יצחק פנגר פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד