כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דף היומי משניות

הדרן עלך: אלפי בחורי ישיבות חגגו את סיום סדר זרעים

כחודשיים לאחר סיום הש"ס העולמי שהתקיים בירושלים במעמד אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות וקהל רב של מסיימים, בחורי הישיבות הקדושות ערכו עשרות סיומי סדר זרעים במשניות. בחורי הישיבות לומדים את סדר המשניות מחוץ לסדרים, יסיימו בתוך שנה את ש"ס המשניות. אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו

הדרן עלך: אלפי בחורי ישיבות חגגו את סיום סדר זרעים
סיום סדר זרעים בדף היומי משניות צילום: שוקי לרר

במהלך השבוע החולף נחגגו אירועי סיום סדר זרעים בעשרות ישיבות. מפעל 'הדף היומי במשניות' שהפך לנחלת רבים ברחבי העולם היהודי, הגיע גם לחוד החנית של עולם לומדי התורה: בחורי הישיבות. אלפי בחורים שלקחו על עצמם להוסיף את לימוד הדף היומי במשניות, בין הסדרים, על חשבון זמנם הפרטי זכו לסיים השבוע את סדר זרעים. כולם יתחילו סדר מועד ועוד רבים ישתלבו בסדר מועד.

ישיבות דגל רבות משולחן המזרח של עולם הישיבות הצטרפו לפרויקט הדף היומי במשנה עם יעד של סיום כל ששת סדרי המשנה בתוך שנה בלבד. בין הישיבות שהצטרפו למפעל האדיר הן ישיבת אורחות תורה ובית מתתיהו בבני ברק, ישיבת 'אור ישראל' בפ"ת, 'תורה בתפארתה' באלעד, כנסת יחזקאל באלעד. 'עטרת שלמה' בראשון לציון, ישיבת צאנז בנתניה, ישיבת טשכנוב החסידית ובישיבות הירושלמיות, 'נתיבות חכמה' וולפסון ונתיב הדעת-קפלן. היכל יצחק, וכן בישיבת שכר שכיר.

פרויקט לימוד המשניות אף הצפין לישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל. ראשי הישיבות והרבנים כיבדו בהשתתפותם, בהם הגר"ח פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה, הגרב"ד דיסקין ראש ישיבת אורחות תורה, הגרי"ב שרייבר ראש ישיבת נתיב הדעת קפלן.

את סיום הסדר הראשון במשנה- סדר זרעים, חגגו בכל הישיבות ברב עם הדרת מלך בהשתתפות ראשי ישיבות ומשגיחים. את אירועי הסיום בישיבות כיבד בהשתתפותו גם מייסד מפעל הדף היומי במשניות הרב שמואל הלפרין כשלצידו הרב ברוך שכטר מיוזמי המפעל החשוב.

"דווקא בעת מלחמה, אנחנו מבינים את החשיבות העצומה של הוספת עוד ועוד זכויות בעם ישראל" אמר בהתרגשות הרב הלפרין באירוע הסיום בישיבת אורחות תורה "בחורי הישיבות, אתם סיירת המטכ"ל של לומדי התורה, בזכות תוספת לימוד המשניות שלקחתם על עצמכם, אנחנו נזכה לראות ניסים גלויים ולנצח בעזרת ה' במלחמה".

המפעל האדיר של לימוד הדף היומי במשניות יצא לאור לפני כשלוש שנים, בערב ראש השנה תשפ"א לעילוי נשמת הרב רפאל וברטינה סימונה הלפרין ז"ל. היוזמה שקיבלה את ברכתם של גדולי ישראל עוררה רבים להצטרף ללימוד 'דף היומי משניות' וליטול חלק במיזם המבורך והייחודי.

כזכור, רק לפני חודש זכו אלפי לומדי דף המשנה היומי לסיים את הש"ס משניות במעמד יוצא דופן שהתקיים בבנייני האומה. באירוע החגיגי השתתפו אדמורים ורבנים חשובים מכל קצוות והחוגים בעולם החרדי. 

ישיבת וולפסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד