כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בטהרן מתנערים

עיראק: המתקפות על הכוחות האמריקאיים נמשכות כל העת

מל"טים וחומרי נפץ תקפו רכב שנסע בשיירה ושני בסיסים של חיל האוויר האמריקאי | ארה"ב האשימה את איראן בהתקפות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן על כוחותיה בעיראק ובסוריה  

עיראק: המתקפות על הכוחות האמריקאיים נמשכות כל העת
צבא ארה"ב בעיראק צילום: Pixabay

כוחות ארצות הברית בעיראק ממוקדים בהתקפות על מיליציות עיראקיות באמצעות מל"טים וחומרי נפץ, כך דיווחו מקורות צבאיים וביטחוניים. שלושה פיגועים התרחשו אמש (חמישי), אמרו המקורות ל'רויטרס'. התקריות מתווספות ליותר מ-40 ההתקפות שעברו חיילי ארה"ב ובעלות בריתה  שנמצאים ברחבי המזרח התיכון מאז ה-7 באוקטובר.

בנוסף לשתי תקיפות מל"טים בבסיסים, שיירת קואליציה בראשות ארה"ב נפגעה מפיצוץ מטען חבלה בסביבת סכר מוסול. גורמי הביטחון מסרו כי השיירה הייתה מלווה בכוחות סיכול עיראק וכי נגרם נזק לרכב. שלושה חיילים אמריקאים נפצעו קל וחזרו מאז לתפקידם. התקפות רחפנים כוונו לכוחות אמריקאים וכוחות הקואליציה בבסיס עין אל-אסד ממערב לבגדד ובבסיס אל-חריר בארביל. שני המל"טים הושמדו לפני שהגיעו ליעדם.

בהצהרה של שירות הלוחמה בטרור של כורדיסטן העיראקית הוסיפו כי התקיפה באל-חריר גרמה לשריפה באחד ממחסני הדלק שלה, אך כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב פינו את בסיס האוויר ב-20 באוקטובר. מאז החלה המלחמה בין ישראל לחמאס הותקפו חיילי ארה"ב וכוחות הקואליציה לפחות 40 פעמים בעיראק ובסוריה. עד כה, 56 אנשי צוות אמריקאים נפצעו בהתקפות הללו.

ארה"ב האשימה את איראן ש"מאפשרת באופן פעיל" התקפות של רקטות ומזל"טים של קבוצות הנתמכות על ידי איראן על כוחותיה בעיראק ובסוריה. טהראן מכחישה את הטענות הללו, ואמרה שקבוצות המעורבות בפיגועים עשו זאת מעצמן. שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, אמר כי טהראן "לא נותנת פקודות לקבוצות ההתנגדות ברחבי האזור, וגם לא מונעת מהם לקבל החלטות במדינות שלהן על סמך האינטרסים שלהן".

בכירים במיליציות בעיראק שפגעו בנכסי צבא ארה"ב אומרים שהתקיפות יימשכו כל עוד ארה"ב תתמוך בישראל במלחמתה בעזה. ארה"ב מחזירה מידי פעם, כמו למשל תקיפה נרחבת  ב-26 באוקטובר בסוריה. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין טען בהצהרה כי וושינגטון "אינה מחפשת סכסוך ואין לה כוונה או רצון לעסוק בפעולות איבה נוספות". אבל הוא הוסיף כי "התקפות אלה בגיבוי איראני נגד כוחות ארה"ב אינן מקובלות וחייבות להיפסק".

 

עיראק ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד