כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סטודנטים יהודים חוששים לביטחונם לאחר עצרת פרו-פלסטינית

מפגינים תומכי חמאס קראו קריאות אנטישמיות ושרו שירים הקוראים להשמדת ישראל בבנין אוניברסיטה במסצ'וסטס. סטודנטים יהודים אמרו שהם מרגישים לא בטוחים בקמפוס

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

200 סטודנטים של אוניברסיטת טאפטס במסצ'וסטס, ארצות הברית. מילאו את אולמות מרכז הקמפוס ביום חמישי בלילה במחאה בת 10 שעות לתמיכה בטרור הפלסטיני, וקראו להפסקת אש.

הם קראו קריאות אנטישמיות ושרו שירים הקוראים להשמדת ישראל "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

השיר אמנם נתפס בעיני תומכי הטרור הפלסטיני ככזה שתומך בחזרת הפלסטינים ל"מולדתם" המדומה, אך הוא למעשה קורא ל"חיסול היהודים".

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים מפגינים במסדרונות ובאזורי סטודנטים, כשהם מפגינים משעה 14:00 עד חצות.

כתוצאה מההפגנות, כמה סטודנטים יהודים אמרו שהם מרגישים לא בטוחים בקמפוס. "אנחנו רוצים להיות מסוגלים ללכת לכיתה", הסבירה לתקשורת המקומית פרי קרפישפן, סטודנטית שנה ראשונה שתיארה את עצמה כיהודיה גאה וציונית. "אנחנו רוצים לקנות מוצרלה וצ'יפס מבלי לשמוע מישהו שר באופן פעיל על מותנו".

קרפישפן אמרה שאין לסבול דברי שטנה. "יש לי חברים של חברים שנחטפו, זו פשוט חוויה שלעולם לא אשכח", אמרה. "זה לעולם לא יהיה אותו מקום בשבילי כשאני רואה קבוצה גדולה של אנשים כאלה".

מטעם האוניברסיטה נמסר: "האוניברסיטה עקבה אחר המצב לאורך כל היום כדי לוודא שכל הפרות דרישות טופלו באופן מיידי. מהדיווחים הרשמיים שקיבלנו, בשום שלב לא נחסמו כניסות או יציאות או שסטודנטים הוגבלו לנוע בבניין, לרבות גישה לשירותי מזון. מאבטחי הקמפוס היו במקום בכל עת ולא ראו מקרים של תקיפה פיזית או אלימות, מדיניות זו אוסרת בבירור כניסה בלתי מורשית לבניינים, הפרעה לשיעורים או אירועים רשמיים. האוניברסיטה תבחן את האירוע ויהיו צעדים משמעתיים לכל מי שיזוהה כמי שהפר את מדיניות האוניברסיטה".

 

 

אנטישמיות ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד